Murakami-Vuitton sterge linia dintre arta si comert

Muzeul de Arta Contemporana din San Francisco (MOCA) gazduieste o expozitie dedicata lui Takashi Murakami, in care sunt expuse peste 90 de creatii ale artistului. Pentru cine nu-l cunoaste, Murakami este un fel de Andy Warhol, care isi exerseaza talentul atat in arta traditionala (pictura), dar si in media digitala si arta comerciala. El este cel care a creat curentul Superflat, o combinatie intre Pop art si stilul de ilustratie Manga.

video_slug.JPG

Oricum, pentru novicii in arta, Murakami a devenit cunoscut datorita colaborarii cu Marc Jacobs si casa Louis Vuitton, pentru care a creat legendara linie de genti si accesorii Monogram Multicolore. A luat initialele casei de moda si, in loc sa foloseasca traditionala culoare aurie, a pictat literele in 33 de culori diferite pe un fundal alb sau negru. Tot el este si designerul logoului „cherry blossom” din colectia Vuitton 2003.

Revenind la expozitia dedicata artistului japonez, acest gen nu este o noutate la MOCA – dar ceea ce deosebeste acest eveniment de altele este boutique-ul Murakami-Louis Vuitton deschis in mijlocul expozitiei. In traducere libera: vizitatorii pot cumpara genti Vuitton in timp ce admira operele expusa (si probabil ca multi au si facut-o deja).

Desi multi spun ca acest tip de boutique-expozitie estompeaza linia dintre arta si cultura, altii cum este Marc Jacobs vad lucrurile mai pozitiv. Voi ce parere aveti?Info si un interviu cu Marc Jacobs la http://www.moca.org/murakami/#

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare
Moda ca business prin artcademy®
Ce faceti sambata dimineata?
Cadou: 15 minute de frumos

Comentarii despre acest post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.