Makeover: proiect Image Matters si 121.ro (I)

Trinny Woodall si Susannah ConstantineUnul din proiectele mele de saptamana trecuta a fost un make-over (o transformare de imagine), realizat de mine pentru Image Matters, impreuna cu www.121.ro.  In ultimul timp, transformarile de imagine fac subiectul unor emisiuni de maxima audienta: What Not To Wear (pe BBC si TLC), Extreme Makeover, Fashion Police etc. Pana si la noi, TVR2 transmitea – spre lauda lor si fericirea mea! – What Not to Wear, cu stilistele mele preferate de la BBC, Trinny si Susannah. 

Publicul este intotdeauna fascinat de diferenta dintre imaginile de before si after, si multe dintre femeile care imi devin cliente vin la mine cu speranta ca ceea ce se intampla intr-o astfel de emisiune – cu un buget de cateva mii de euro si pe durata a 7-10 zile – poate fi realizat intr-o singura sesiune de stil.  (Norocul meu este ca lucrez cu femei inteligente si realiste, care inteleg ca eu nu detin o bagheta magica, cu ajutorul careia sa le transform infatisarea peste noapte, si nici nu le pot tine de mana in fiecare dimineata, in fata dulapului cand isi aleg haine.) Cu toate acestea, putini stiu cum se realizeaza un make-over. De aceea, m-am gandit sa va scriu pe scurt etapele unui astfel de proiect.

Pasul 1: cunoasterea subiectului

In aceasta etapa, stau de vorba de persoana aleasa pentru make-over ca sa ii pot intelege preferintele vestimentare, gusturile, stilul de viata, personalitatea, dar si pentru a ma lamuri in privinta „obiectivelor” sale – ce isi doreste sa obtina in urma unui make-over, ce fel de imagine?  Sa iasa din hainele de scolarita? sa aiba o imagine profesionala? Sa para o femeie sexy? Sau trendy? Este, de pilda, dispusa sa renunte la confort (pantofi fara toc si jeansi) in favoarea unui aspect mai rafinat (tocuri inalte si fuste)? Tot la aceasta intalnire iau masuratorile, fac o evaluare a siluetei, notez culoarea parului, a ochilor si a tenului, forma fetei, eventuale detalii care pot fi importante mai tarziu (de pilda, o femeie imi poate spune ca nu ii place forma picioarelor sale ceea ce inseamna ca, daca o voi forta sa poarte o fusta mini, nu se va simti in largul sau la sedinta foto).

In multe cazuri, este posibil sa nu pot avea o intalnire fata in fata cu aceasta persoana, dar sa am la dispozitie doar o fotografie si o scrisoare. Principalul lucru de care tin cont este ca aceasta persoana doreste sa arate mai bine decat in prezent, dar intr-un fel pe care sa il poata intretine cu stilul sau de viata actual. In cazul in care informatiile despre persoana aleasa sunt incomplete, am o discutie telefonica pentru a afla ce lipseste (circumferinte, masura pantofilor, poarta ochelari etc).

La finalul intalnirii, ma asigur ca cea din fata mea intelege ca este vorba de o transformare de imagine.  Acest lucru poate implica tunsul si/ sau vopsitul parului, machiaj, recomandarea unor tinute vestimentare (in rare ori, redactiile ofera hainele care apar in fotografii, hainele sunt folosite doar ca exemple de tinute recomandate unui anumit tip de silueta). Este sigura ca vrea sa mearga mai departe? Am acceptul ei in scris?

Pasul 2: alegerea echipei

In cazul in care acest lucru nu este deja stabilit, aleg un fotograf, un stilist si un/ o specialist(a) in machiaj pentru ca echipa sa fie completa si transformarea sa poata fi facuta pe toate planurile. Este important ca oamenii din echipa sa fie pe aceeasi lungime de unda si sa inteleaga scopul final al proiectului.  De pilda, unui stilist interesat numai de crearea unor frizuri cutting-edge, foarte moderne, nu ii va placea sa participe la un make-over realizat pentru o revista sau un site pentru femei, deoarece tunsoarea aleasa va trebui sa poata fi intretinuta cu usurinta de catre participanta la make-over si nu sa necesite vizite frecvente la un salon. In mod similar, un fotograf de avangarda va fi plictisit de fotografierea unor simple imagini de inainte/ dupa, relativ statice, pe un fundal alb. 

Pasul 3: alegerea hainelor

Este etapa in care isi spune cuvantul experienta mea de personal shopper. In momentul alegerii tinutelor, deja am o idee despre imaginea finala a participantei si stiu, in mare masura, ce haine gasesc in magazine.  In functie de numarul tinutelor necesare, acest pas poate dura intre 1-4 zile.

Stiu, suna fantastic sa umblu prin magazine in cautare de haine – dar nu este intotdeauna cazul. Cum s-a intamplat si la acest proiect, am gasit in magazine tot felul de lucruri frumoase dar nici unele nu se potriveau siluetei fetei pe care trebuia sa o imbrac!  Mi-au iesit fire albe pana am gasit ceva.

Dupa alegerea si rezervarea tinutelor, programez o intalnire cu participanta la makeover pentru ca sa vedem daca am ales marimile potrivite. In caz contrar, fie cautam alte marimi, fie urmeaza o sedinta de fitting.

Pasul 4: sesiunea foto

Cea mai grava eroare este uitarea realizarii fotografiei de „inainte”.  Aceasta trebuie realizata in studio, imediat dupa sosirea participantei. 

Daca se merge la un salon pentru un tuns, vopsit, coafat si machiat, fotograful ma insoteste acolo pentru a realiza cateva fotografii din timpul acestor procese.

Este important de tinut minte ca, in cazul transformarilor de imagine pentru reviste sau siteuri, se lucreaza cu persoane obisnuite, nu cu manechine sau celebritati, deci femei care sunt mai putin obisnuite sa fie fotografiate.  La fiecare make-over simt ca un detaliu esential este ca participanta sa se simta in largul ei, sa se bucure de o zi speciala in care ea este in centrul atentiei. De aceea, nu-mi place sa o fortez sa se imbrace in haine care nu ii plac sau nu i se potrivesc. Trebuie ca, in timpul sesiunii si dupa, sa fie incantata de imaginea sa pentru ca acest lucru sa se transmita prin fotografii.

La finalul sesiunii foto, fie rog fotograful sa ii dea cateva poze Polaroid pentru a avea amintiri din acea zi, fie trimitem fotografiile cele mai bune in format digital.

Cat despre proiectul cu 121.ro, veti vedea rezultatul in cateva zile.

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

2 comentarii la acest post

  1. 1
    maria says:

    as dori din tot sufletul sa particit si eu la aceasta emisiune.va rog sa ma ajutati.va implor.am nevoie de ajutor.va las nr meu de tel 0760045475.va rog ajutati-ma.astept telefonul dumneavoastra.va multumesc.

  2. 2
    Irina says:

    Draga Maria, te rog scrie-le celor de la 121.ro, ei se ocupa de inscrieri – dar din cate stiu eu, proiectul a fost sistat la inceputul anului 2009, dupa cum observi articolul meu este scrie in decembrie 2008.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.