Men buy, women shop
Cand vine vorba de cumparaturi, se pare ca barbatii si femeile au prioritati diferite. Pe cand femeilor le place sa fie inconjurate de decoruri grandioase si vor sa incerce cat mai multe produse noi, barbatii se comporta ca si cum ar fi intr-o „misiune” la cumparaturi si nu le place sa fie distrasi de la scopul lor. Astea sunt concluziile studiului „Men buy, women shop” comandat de Wharton’s Jay H. Baker Retail Initiative.
Intre noi fie vorba, nu cred ca era necesar un astfel de studiu. Daca esti single si te asezi la o cafea intr-un mall, observi cu usurinta diferentele dintre cele doua comportamente. Iar daca esti parte dintr-un cuplu…
In fine, se pare ca cei de la Wharton si Verde Group au concluzionat ca exista o relatie puternica intre femei si vanzatoare, comparativ cu cea dintre cumparatorii barbati si personalul de vanzari. In schimb, acestia tind sa evalueze experienta la cumparaturi in functie de: locurile de parcare disponibile, stocul disponibil si lungimea cozii la casa.
Ce conteaza pentru noi? Experienta in sine, dar se pare ca avem si asteptari mult mai dificil de atins. Un expert in marketing spune in acelasi studiu ca femeile considera cumparaturile o experienta personala si sociala, pe cand barbatii sunt interesati strict in gasirea si achizitionarea unui anume produse.
Bun, pentru mine asta inseamna ca, de fapt, vanzatoarele ar trebui sa ii indrume pe barbatii cu liste in mana, si sa ne lase pe noi in pace.
Comentarii despre acest post