Credeti in „celebrity endorsement”?

Teri Hatchercelebrity endorsement = gir, sprijin oferit de celebritati unei marci sau unui produs

Pana acum 2 zile, nu stiam ca Teri Hatcher sa fii fost imaginea vreunui produs – dar nu-i nimic, pentru ca deja nu mai este!  Pai sa vedeti… Teri semnase un contract de exclusivitate in valoare de 2.4 milioane de dolari cu Hydroderm, o linie de produse de ingrijire anti-rid.  Iar apoi semneaza un contract asemanator cu City Lips pentru un lipgloss. Evident, Hydroderm nu primit vestea cu bucurie, imi si imaginez cum cineva i-a trimis un email cu definitia cuvantului „exclusivitate” ca dupa aceea sa ia lucrurile in serios si sa o dea pe Hatcher in judecata pentru suma echivalenta cu cea a contractului, plus daune.  Acelasi lucru a avut loc la inceputul anului, cand Charlize Theron a fost data in judecata de Raymond Weil pentru ca, in loc sa poarte ceasurile lor, a fost fotografiata purtand la incheietura alta marca.  Big faux-pas.

Nu ma indoiesc de faptul ca toate aceste celebritati primesc gratuit produsele respective, dar chiar le folosesc?  Adica, hai sa fim seriosi, Kate Winslet se parfumeaza NUMAI cu Tresor, sau Penelope Cruz se vopseste DOAR cu L’Oreal (si inca cu ala care se gaseste in supermarketuri, nici macar cu L’Oreal Professional)?  Din punctul meu de vedere, atat de multe marci au folosit celebritati, incat acestea si-au pierdut din putere si credibilitate. Ca sa nu mai spun de cazurile in care au avut efecte negative asupra brandului – ca in situatiile cand declara sus si tare ca nici macar nu folosesc produsele carora le fac reclama (Rachel Hunter pentru SlimFast, Helena Bonham Carter pentru cosmeticele Yardley, Tiger Woods pentru mingile de golf Nike Tour Accuracy).  Ah, si evident conteaza si ce celebritate alegi – cine dumnezeu o sa cumpere o sampanie numai pentru ca Paris Hilton ii face reclama, dezbracata si pictata cu auriu?

Kate Winslet in reclama pentru Lancome Tresor

De curiozitate, m-am uitat in cateva reviste sa vad cine sprijina (sau a sprijinit) pe cine.

Claudia Schiffer  – ceasurile Breil; Catherine Zeta-Jones – orice inseamna Elizabeth Arden (parfumuri, creme); Kerry Washington, Linda Evangelista si Penelope Cruz – pentru L’Oreal (Feria, glossurile Glam Shine, respectiv Casting Gloss, DermaGenesis, pudra minerala, mascara); Sarah Jessica Parker si, mai aproape de casa, Andreea Marin pentru Garnier; Diane Keaton si Jane Fonda pentru L’Oreal Age Perfect; Halle Berry, Jamie King, Eva Mendes, Juliane Moore pentru Revlon; Fergie pentru gentile Kipling; Ashlee Simpson pentru Sketchers; Hilary Swank – Insolent de Guerlain; Keira Knighley – Coco Mademoiselle; Gisele Bundchen – The One, Dolce & Gabbana; Drew Barrymore – Maybelline; Selma Hayek – Head&Shoulders (Selma are matreata???) si Avon; Nicole Kidman – Chanel (si Brain Age); Liz Hurley si Heidi Klum pentru Jordache; Helena Christensen pentru Monsoon, Live Tyler-Givenchy, Beyonce – True Star de la Tommy Hilfiger si Armani Diamonds… interminabila lista.

Celebritati si branduri

Interesanta parerea unui specialist – cititi aici un articol al Laurei Ries despre cum si cand o celebritate poate ajuta un brand sau daca isi merita banii – si a unui jurnalist (Jojo Moyes), in The Naked Truth about celebrity endorsements. Pana si eu (sac!) am scris un articol, lectura placuta!

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

Comentarii despre acest post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.