Vot de blam

BoicotMa enervez greu si la fel de rar imi pierd rabdarea. Daca adaug faptul ca nu ma deranjeaza sa port tocuri inalte si sa car genti mari toata ziua, va faceti o idee de ce am un business din a face cumparaturi pentru altii.

Cu toate astea, sunt momente in care as prefera orice in afara de a intra intr-un magazin cu haine.  Sambata aceasta a fost un astfel de moment.

Sezon de reduceri, week-end, Zara – cea mai proasta combinatie posibila.  Nu am sa comentez despre lipsa totala de creativitate si culoare a colectiei alese de buyerii din Bucuresti si nici despre adaosul comercial de vreo 200% la preturi (incomparabil mai mari decat in orice alt Zara din Europa).

In schimb, ma indignez public la felul in care managementul magazinului intelege sa isi trateze clientii.  Zara este un magazin in care, indiferent de zi si de ora, este destul de aglomerat si in care exista cel putin 4-5 persoane in coada la casa.  In week-end si in aceasta luna, cu atat mai mult. 

In schimb, ma indignez public la felul in care managementul magazinului intelege sa isi trateze clientii.  Zara este un magazin in care, indiferent de zi si de ora, este destul de aglomerat si in care exista cel putin 4-5 persoane in coada la casa.  In week-end si in aceasta luna, cu atat mai mult.

Cu toate acestea, sambata seara, 5 din cele 8 case au fost inchise cu o ora inainte de inchiderea magazinului.  Timpul de asteptare in coada era de circa 25 de minute, in conditiile in care la fiecare dintre cele 3 cozi erau cel putin 20 de persoane. Intrebati de ce, vanzatorii de la casa au ridicat din umeri si mai ca nu mi-au spus ca sunt idioata cand le-am cerut socoteala (politicos, evident). „Cum adica, nu sunteti recunoscatoare pentru ca va puteti cheltui banii in Zara?” Ei bine, nu.  Ma astept ca un brand international, care nu cheltuie bani pe publicitate si se bazeaza integral pe reclama generata de clienti, sa isi trateze cumparatorii cu respect si sa faca un efort minim pentru a face experienta cumparaturilor placuta – aer conditionat la cabinele de proba, muzica la volum mediu, suficiente case de marcat deschise pentru a eficientiza vanzarile. (In seara respectiva cei de la Zara mi-au spus ca inchiderea caselor se datoreaza unor regulamente, conform carora ei sunt obligati sa faca acest lucru cu cel putin 45 de minute inainte de inchiderea magazinului. Nu am gasit nici un alt magazin in mall care sa se aplice acest regulament, majoritatea inchid casele la orele 22.  In plus, sa nu credeti ca era vorba de o problema de lipsa de personal in acea seara.)

Asadar si prin urmare, m-am decis sa boicotez Zara in urmatoarele luni. Nu am de gand sa imi las banii intr-un magazin care isi trateaza clientii cu dispret, doar pentru ca poate. Un vot de blam din partea mea. And a big one too…

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

6 comentarii la acest post

  1. 1
    natty says:

    in cluj la zara e foarte lejer – iar cand sunt mai mult de 5 persoane la coada la casa vanzatorii le trimit la casa „zara kids”…oricum iti dau dreptate dar chiar nu cred ca ii intereseaza pe cei de la zara ca ii boicotezi…

  2. 2
    Raluca says:

    Nu obisnuiesc sa intru in magazinele Zara din Romania, pentru ca hainele mi se par urate (nu inteleg de ce sunt asa), in consecinta preturile nu se justifica. Am avut in schimb experienta unui magazin Zara din centrul Londrei, acum vreo doua saptamani, in plin sezon de reduceri. O cu totul alta abordare: hainele sunt OK, la cabine exista niste fatuci care te ajuta in cazul in care ai nevoie de alt numar, am inteles ca au si fashion advisor. Preturile reduse de acolo nu se compara cu preturile din Romania nici daca se fac reduceri la reduceri (de exemplu, bluza la 4 lire, adica 20 ron). Iar casele erau toate deschise, chit ca era ora 7 seara si erau ceva clienti, dar nu prea multi. Mare diferenta fata de ce s-a descris mai sus. Oricum, nu mi se pare normala situatia, iar cei de la Zara ar trebui sa isi dea seama ca un client va ocoli brandul din cauza unor angajati care nu isi fac bine treaba, indiferent din ce punct de vedere. Numai bine,
    Raluca

  3. 3
    Irina says:

    Natty, in mod normal oricine vede ca la casele principale este coada lunga, se duce la celelalte. In seara aceea, si cele de TRF si cele de Kids erau inchise. Sunt convinsa ca ar fi fost nevoie de un efort minim din partea lor, mai ales ca nu era o zi de miercuri la pranz, sa spunem, cand e mai putina lume la cumparaturi. Ma intereseaza prea putin daca pe cei de la Zara ii intereseaza sau nu ca ii boicotez eu – in schimb, eu nu pot sa recomand clientelor mele sa facem cumparaturi intr-un astfel de magazin. Iar in alta ordine de idei, nu sunt singura nemultumita si cred ca in timp „imaginea” Zara in Romania va avea de suferit.

  4. 4
    rox says:

    am patit si eu acelasi lucru si nu i-am mai vizitat de ani buni, nu are rost,mai ales in conditiile in care exita un singur magazin si atatia clienti, mai mult ca sigur altcineva va cumpara la fel

  5. 5
    Bianca says:

    Irina, sunt in totalitate de acord cu tine! Cei de la Zara se poarta execrabil, sa vedem cum/daca isi schimba managementul atitudinea cand vine Zara „cea adevarata”.
    Am constatat un lucru care ma uimeste si incep sa cred ca face parte din habit-urile de management romanesc: o combinatie ucigatoare de muzica la maxim si caldura nesanatoasa mai ales la cabinele de proba. In plus, nesimtirea si indolenta angajatilor din acest sector de servicii.. Ieri, am intrat in cele 2 magazine Escada de pe Calea Victoriei. In cel sport erau 2 vanzatoare cu fite de cuconite care nici macar nu au intors capul sa vada cine si de ce a intrat in magazin, nu mi-au dat buna ziua, nu m-au intrebat daca vreau ceva, nu au schitat nici macar un gest cand un (potential) client a calcat pragul magazinului. In cel de alaturi, o singura domnisoara plictisita si probabil obosita de atat stat in fund pe scaun, care m-a studiat pret de 2 sec si s-a gandit deasemenea ca nu e cazul sa salute.. In magazinele noastre te evalueaza oricum de la intrare in functie de cum esti imbracat si, daca nu „urla” brandul pe pieptul tau considera ca nu trebuie sa se oboseasca. De data asta insa, nu a contat nici macar asta, respectiv faptul ca tinuta valora in jur de 1000 euro si includea o jacheta Escada … in concluzie eram un „potential client”.
    Nu stiu de unde este aceasta mentalitate a vanzatorului din Romania: „sunt platit pentru ca exist”. Trist, f trist. Sper ca daca intr-adevar vom ajunge sa boicotam anumite magazine/restaurante etc in timp, macar managerii vor invata ceva.

  6. 6
    Irina says:

    Muzica la maximum si caldura din cabinele de proba au, dupa parerea mea, un scop foarte precis: sa te forteze sa petreci cat mai putin timp cu analiza sau proba hainelor, in felul asta aparand mai multe sanse sa faci o alegere grsita sau sa treci cu vederea mici erori (lipsa unor nasturi, butoniere/ tivuri descusute etc). Un fel de „hai, hai, mai repede, pe banda rulanta acolo la cabina!” Pleci de acolo dorindu-ti sa fugi cat mai departe de magazin. E mentalitatea de fast-food: mananca repede si pleaca, nu imi ocupa o masa mai mult de 15 minute ca asteapta alti clienti. Cat despre vanzatoarele de Escada, e vorba de o lipsa crasa de bun simt, cuplata cu lipsa unui „instructaj” din partea managementului magazinului. Pe mine ma irita vanzatoarele care stau la cotul meu, sa mi se uite peste umar. Prefer una care sa „recunoasca” printr-o discreta inclinare a capului ca am intrat in magazin, care sa stie cand am nevoie de ajutor, care sa fie un fel de prezenta discreta – dar totusi prezenta, nu indiferenta.
    Din pacate, nu cred ca viitorul nou management de la Zara va schimba cu ceva situatia – se va schimba structura companiei din Romania, dar nu neaparat managementul magazinelor propriu-zise (sefi de tura, casieri, shop manageri).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.