Barbatii chiar folosesc crema de fata?
… asta am fost intrebata acum cateva zile. Absolut, doar ca nu se mandesc cu asta, asa cum fac femeile. S-a mai vorbit despre barbati si produsele cosmetice pe care le folosesc, de cand cu Beckham si metrosexualii. Asa ca: de ce sa nu o faca? Iar daca vreun barbat chiar vrea sa stie raspunsul, e suficient sa se uite la Tommy Lee Jones in No Country for Old Men. Daca nici asta nu il face sa intinda mana catre borcanul cu crema de fata al nevestei, atunci o face pe pielea lui, ca sa zic asa.
Acum ca cremele hidratante pentru barbati au devenit parte din rutina lor de infrumusetare, exista si barbati celebri care le fac reclama. Iar asta e, pentru mine, inacceptabil. Nu din cauza ca as fi adepta unor standarde duble (adica actritele pot face reclama, iar barbatii nu?), ci pentru ca toate clipurile publicitare si celebritatile care apar in ele sunt gretos de artificiale incat imi fac gura punga.
Numarul 1 in topul actorilor care nu-mi plac este Pierce Brosnan, care de ceva timp poate fi vazut cantand ode unei creme anti-rid. „Viata inseamna mai mult decat a face filme”, ne spune cu o voce joasa, foarte barbateasca, ridicand interesant dintr-o spranceana. Bloody hell, Pierce, sper ca ai dreptate – o viata a carui apogeu a fost o varianta in carne si oase a lui Milk Tray Man este o viata pe jumatate traita.
In fine, pe langa publicitate, restul vietii lui Brosnan pare sa includa „lupta pentru lucrurile in care crezi” si „timp pentru mine insumi”. Iar unul dintre lucrurile in care Pierce crede este hidratarea tenului. Alaturi de salvarea junglei amazoniene si pacea mondiala, as spune. Pierce e de acord cu mine, in special cand se intoarce catre camera – cu spranceana inca ridicata (btw, Pierce, asta nu face decat sa iti accentueze ridurile de pe frunte) si sa spuna, apocaliptic: „Viitorul tenului tau e in mainile tale.”
Sweet Jesus! Daca as fi fost barbat, acum m-as fi repezit in baie si mi-as fi pus un strat gros de crema pe fata! Pe de alta parte, tot daca as fi fost barbat, reactia mea ar fi fost temperata de voice-over-ul care promitea ca respectiva crema iti va face pielea sa se simta „intinsa”. Adica… cine dumnezeu vrea sa isi simta pielea intinsa? Parca o si simti sau o vezi cum crapa, ca pamantul pe timp de seceta, cand zambesti. Imi si imaginez cum a facut agentia un focus grup, incercand sa gaseasca un adjectiv unashamedly masculine si au descoperit cuvantul „intins”. Personal, as fi preferat alt epitet. Dar in fine, vorbim despre viitor! Al tenului barbatesc!
„Pentru ca meriti”, concluzioneaza inevitabil Brosnan, probabil exprimand gandurile marketerilor celor de la L’Oreal. Putina credibilitate pe care o avea Brosnan in ochii mei a pierdut-o. Desi, sa fiu sincera, ridicatul ala din sprancene e sexy.
Comentarii despre acest post