Michael Kors: noul sic american
Designerul
Daca vreodata i-a fost sortit unui designer sa isi gaseasca drumul in moda, este vorba cu certitudine de Michael Kors.
Nascut in 1959 in Long Island, intr-o familie relativ bogata, designerul vorbeste astfel despre copilaria sa: „Am fost singurul copil, crescut de un bunic si o bunica care iubeau moda, dar si de o mama care avea un stil unic – familia mea a fost cea care m-a indrumat spre moda.”
Si bine au facut, pentru ca altfel modei americane i-ar fi lipsit unul dintre cei mai talentati si mai adorabili designeri – un barbat pe care admiratorii sai il iubesc atat pentru simtul deosebit al umorului si pentru auto-ironie, cat si pentru creatiile splendide si, in acelasi timp, deosebit de purtabile.
Kors avea numai 14 ani cand a decis ca „moda si cumparaturile sunt pasiunile” lui. Cariera si-a inceput-o la 19 ani, cand s-a apucat sa schiteze modele pentru renumitul boutique Lothar din New York City si sa studieze moda la Fashion Institute of Technology. In 1981, lanseaza marca Michael Kors, intr-o perioada in care magazinele universale – cruciale pentru vanzarile caselor de moda – pierdeau din puterea pe care o reprezentau pe piata de retail vestimentara. In plus, clasicismul lui Kors a fost initial vazut ca fiind depasit, intr-o industrie condusa de tendinte.
De atunci insa, afacerea lui s-a dezvoltat, Kors gasindu-si timp chiar si pentru 13 colectii ale casei de moda pariziene Celine (intre 1998-2004). De fapt, pe perioada cat a lucrat pentru Celine, Kors a reusit sa repuna casa de moda pe picioare prin colectii pret-a-porter primite foarte bine de critici si public, dar si prin crearea unor accesorii extrem de bine vandute.
Continuarea pe fashionandbeauty.ro
Comentarii despre acest post