Un model greu de urmat

Finalul, cand a fost anuntat, nu a fost surprinzator ci mai curand rusinos. In urma cu o saptamana, casa pariziana de moda Chloe a anuntat ca Paulo Melim Andersson, directorul sau artistic, va renunta la aceasta pozitie dupa numai trei sezoane. „Paulo este un designer cu adevarat talentat si dorim sa ii multumim pentru contributie… Sunt increzator ca va avea o cariera stralucitoare in continuare”, a declarat intr-un limbaj de lemn Ralph Toledano, presedintele Chloe, zambind politicos in timp ce rasucea, metaforic, pumnalul in spatele lui Andersson.

Desigur, existasera probleme la Chloe. Dupa plecarea uber-popularei Phoebe Philo, sub a carei indrumare casa de moda devenise alegerea nr. 1 a tinerelor fashioniste si a celebritatilor fotogenice, lumea traia cu impresia ca Chloe nu mai este ceea ce a fost. International Herald Tribune a ajuns sa descrie cea mai recenta colectie (toamna-iarna 2009/09) prezentata la Paris drept „ciudata”, in timp ce Cathy Horyn, fashion editor pentru New York Times, s-a exprimat mai brutal: „Paulo Melim Andersson nu poate crea un stil care sa fie unic pentru Chloe si nici macar interesant.”

stanga: din colectia Chloe S/S 06, cu semnatura Phoebe Philo; dreapta: din colectia S/S 08, cu semnatura Paulo Melim Andersson

Intr-un interviu pentru aceeasi publicatie, Harriet Quick, fashion features editor pentru Vogue, spunea ca „gasirea unui inlocuitor pentru Phoebe (Philo) a fost incredibil de dificila. Ea a reprezentat intr-atat de mult viziunea stilului pe care l-a popularizat! A fost puternic asociata unor piese Chloe pe care lumea l-a indragit, cum ar fi bluzele frumoase, pantalonii superbi si toata acea atitudine feciorelnica si inocenta. Paulo a incercat sa ii dea o tusa artistica prin intermediul unor tehnici de taiere complexe, lucru care unora le-a placut iar alotra nu.”

Bridget Cosgrove, buying director al lantului de magazine de lux Matches, recunoaste ca a existat o „ingrijorare crescanda” in randul retailerilor in momentul in care Philo a parasit casa de moda in 2006. „Da, vanzarile au fost in declin in acea perioada. Cand Paulo a inceput sa lucreze, s-a gasit intr-o pozitie nefericita pentru ca trebuia sa fie diferit pentru a putea sa impinga vanzarile, dar in acelasi timp era fortat sa nu renunte la stilul original Chloe.”

Iar aceste declaratii nu fac decat sa sumarizeze ceea ce a devenit o problema in industria modei, una care este evidenta in mod particular in acest sezon. Cum procedezi pentru a urma un model (concret, stilul impus de un designer), a pastra clientii fericiti si a mentine identitatea casei de moda, fara sa renunti la cliseele din trecut?

Numai in acest sezon, Marco Zanini a preluat conducerea artistica la Halston, Stuart Vevers a devenit director de creatie la Loewe, Avshalom Gur semneaza creatiile pentru casa Ossie Clark, Esteban Cortazar a inceput munca la Emanuel Ungaro iar Alessandra Facchinetti paseste pe urmele maestrului Valentino, fiecare dintre acestia cu diferite nivele de succes. 

continuarea pe fashionandbeauty.ro

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

Comentarii despre acest post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.