Fendi Baguette

Cu ceva timp in urma am promis ca voi lista aici, pentru posteritate, cateva dintre gentile care au facut sau fac istorie. Am scris la un moment dat despre Birkin, apoi am sarit la cu totul altceva. Scuzabil, de altfel, avand in vedere despre cate as putea scrie si cate subiecte apar in fiecare zi. Fara sa le pun la socoteala pe cele pe care le am  pe lista mea.

In fine, without further ado, am sa scriu cate un paragraf despre fiecare geanta care a intrat in istorie.

Incepem cu…

Fendi BaguetteFendi Baguette (1998)

Aceasta este geanta care a dat nastere fenomenului It Bag, in 1998. Poarta numele painii frantuzesti – lucru care nu suna prea promitator pe hartie, dar asta conteaza mai putin. Create de Silvia Venturini Fendi special pentru a fi tinute la subrat (vedeti? de aici si denumirea de baguette), primele modele purtau logoul dublelor litere F, creat de Lagerfeld cand a inceput sa lucreze pentru Fendi in ’62.

Agitatia in jurul gentii a inceput dupa ce casa de moda a organizat o legendara „sample sale” in New York in decembrie 1997. Gentile inca nu se vindeau foarte bine asa ca Fendi le-a oferit celor care lucrau in acea vreme in moda (fashion editori, stilisti etc) pentru niste preturi de dumping (90 de dolari pentru varianta din blana, 49 de dolari pentru varianta normala). La scurt timp dupa aceea, in timpul saptamanilor modei europeene din martie 1998, legiuni de fashioniste patrulau pe strazile Parisului si Londrei purtandu-si gentile baguette luate la reducere. Multe dintre ele au fost fotografiate si uite asa s-a nascut un trend. Astazi exista peste 600 de versiuni de baguette, cu preturi de la 250 euro pentru una simpla din nylon, pana la unele 7,500 euro din pene de strut , din piele de piton sau din blana.

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

Comentarii despre acest post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.