Dior Saddle
Ce-ti sugereaza cuvantul „feronerie”? Eu am in fata ochilor raioanele din Obor, cu un vanzator intr-un halat maroniu care iti vinde cuie la kilogram. Cam la fel e in toata lumea, desi sa zicem ca magazinele din State arata mai mult a supermarketuri cu chestii care ii intereseaza doar pe barbati. Anyway… geanta Saddle de la Dior a schimbat perceptia femeilor legata de tot ce inseamna metal, tinte samd. Din 2000, de cand a aparut Saddle, feroneria a ajuns sa fie asociata cu ornamente „cu greutate” – catarame metalice stralucitoare, multe tinte si tot felul de alte chestii sexy, cvasi-fetisiste (asa cum sunt acum si cateva din gentile Burberry).
Unele versiuni exagerate ale gentii au dus tema ecvestra putin prea departe (saddle se traduce prin sa), avand mai multe dichisuri cabaline decat interiorul unui club de echitatie (btw, vedeti cat de multe cuvinte pot fi asociate cailor: ecvestru, cabalin, echitatie, calarie… Pruteanu ar fi mandru). Tot ce ii lipsea gentii ca sa fie completa era o rozeta din satin, din cele care se ofera castigatoarelor la concursuri.
In 2007, la aniversarea a 10 de ani de cariera pentru Dior, Galliano a realizat si o editie limitata a gentii – de fapt, 12 modele diferite, inspirate din porturile populare ale diferitelor popoare: de la obi-urile kimonourilor japoneze si printurile ponchourilor mexicane, la detaliile din blana ale hainelor rusesti sau culorile vii ale Indiei.
Randul 1, de la stanga la dreapta: Japonia, Spania, Mexic; randul 2: Rusia, China, Egip; randul 3: Argentina, Anglia, Franta; randul 4: Maroc, India, SUA
Prin aceasta geanta, Galliano a adus o nota de noutate in designul de marochinarie – lucru greu de realizat pe piata bunurilor din piele.
Comentarii despre acest post