Louis Vuitton Monogram Multicolore
Dupa prezentarea colectiei pentru primavara/ vara 2003 in care au aparut gentile cu desenele lui Murakami, magazinele Louis Vuitton au fost asaltate de cliente innebunite. Primele genti produse nici macar nu au ajuns in magazine – toate erau prevandute.
Exista o scoala de gandire care spune ca directorul de creatie al casei Louis Vuitton, Marc Jacobs – cel care l-a cooptat pe artistul japonez Takashi Murakami pentru proiectul cu gentile imprimate – este un fel de Dumnezeu al gentilor. Mi se permite, deci, sa spun ca atunci cand a creat geanta LV Multicolore, Dumnezeu isi luase o zi libera? Dar cui ii pasa de ce cred eu – pentru ca, in definitiv, este una din geantile cele mai vandute din lume si, in consecinta, si cea mai copiata din lumea (ceea ce o face sa isi piarda din exclusivitate; heck, a ajuns sa fie banalizata!).
In fine, sa nu radem totusi de LOuis, fiul lui Georges Vuitton, care a create complicatul logo LV in 1896 cu intentia de a-l face greu de copiat. Ma auziti cum rad? 🙂 A esuat regeste. Vuitton este logoul cel mai copiat din lume, din intreaga istorie a modei.
In ciuda designului usor kitsch cu 33 de culori, geanta Multicolore poate fi considerata un model de bun gust comparativ cu modele ulterioare, cum este de pilda Tribute Patchwork. Aceasta din urma s-a vandut la pretul de 35,200 euro – adica mai mult decat un Mercedes C180 Coupe. De c costa atat de mult? Pentru ca era facuta din resturi de materiale (nu glumesc!) ramase din producerea altor 15 genti LV, carora li s-au adaugat cateva pene si bucatele din piele de aligator.
Comentarii despre acest post