Campaniile politice si lenjeria intima
Cu valul asta de consumerism occidental care a lovit Rusia in ultimii ani, era numai o chestiune de timp. O tanara creatoare de moda, in varsta de numai 20 de ani, (care de altfel are ceva legaturi la Kremlin), a pus in vanzare lenjerie intima cu sloganuri pro-Putin.
Antonia Sapalova, a carei job este de „comisar al miscarii Nashi pro-Kremlin” a creat linia de lenjerie intima cu scopul de a convinge tinerele rusoaice sa treaca la produs copii. Daca ar fi avut niste consilieri de nadejde, acestia i-ar fi putut spune tinerei creatoare ca niste slipi minusculi cu „Vova (porecla lui Putin), sunt cu tine” ar putea avea efectul contrar asupra barbatilor doritori de a procrea.
Lasand la o parte utilitatea unor declaratii politice mai mult sau mai putin ascunse in vestimentatie sau lenjerie, am descoperit dupa numeroase sapaturi ca exista precedente in aceasta directie.
In finalul campaniei electorale din Statele Unite din 2004, de pilda, o asociatie denumita Axis of Eve a organizat ceea ce s-a numit „operatiunea Depose and Expose”: zeci de femei care isi aratau lenjeria rosie, roz, neagra si mov in fata camerelor de luat vederi. Ma rog, ideea era ca sloganurile inscriptionate pe chiloti erau „vedetele” zilei. „Weapons of Mass Seduction” scria pe multe dintre ele. „My Cherry for Kerry” (cine stie bine engleza intelege conotatia cuvantului cherry, si nu se refera la cireasa) si „Expose Bush” erau altele doua. (La fel si aici, Bush nu se refera numai la presedintele Statelor Unite ci la ceea ce ne chinuim noi sa epilam). Anul acesta, a intrat si siteul BarelyPolitical.com in joc, punand in vanzare niste chilotei rosii inscriptionati cu „OBAMA”, in litere albe si mari, de-a latul fundului.
Iar in iarna, Agent Provocateur – un brand care este foarte cunoscut pentru lenjeria foarte sexy si deloc pentru implicarea in politica – a pus in vanzare o pereche de chiloti portocalii de culoarea uniformelor din Guantanamo Bay, accesorizati cu o pereche minuscula de catuse cu panglici de satin negre, iar sloganul este „Fair trial my arse”, cu litere caligrafiate. Vivienne Westwood (a carui fiu este proprietarul brandului Agent Provocateur) a trimis cateva exemplare pe podium, in timpul prezentarii colectiei ei de la Londra din februarie.
Eficienta chiloteilor purtatori de sloganuri in lupta pentru dreptate si democratie nu a fost inca consemnata, in nici un fel. Dar ideea este haioasa. Pana la urma, intr-o democratie sanatoasa – sau care aspira la acest statut – fiecare trebuie sa isi aduca aportul.
Comentarii despre acest post