Toamna se numara valorile
Desi vara abia a inceput, in foarte scurt timp vom vedea in magazine colectiile de toamna/ iarna – si o data cu ele, noile campanii publicitare care le anunta sosirea. O scurta trecere in revista sugereaza ca vremea celebritatilor care pozeaza ca manechine este pe sfarsite. Deocamdata. Sharon Stone, Lindsay Lohan, Victoria Beckham si restul sunt remarcabile prin absenta lor.
Alegerea unei celebritati ca ambasadoare a unei marci are partile sale negative, dupa cum a aflat casa Dior de curand, in urma comentariilor lui Sharon Stone despre cutremurul din China. Prin urmare, este mult mai sigur sa te bazezi pe profesioniste. Manechinele, in marea lor majoritate, isi fac un nume din a fi vazute dar nu neaparat auzite (Naomi Campbell este exceptia). In ultimul timp, in mod paradoxal, top-modelele anilor ’90 sunt cele reincep sa faca legea in moda – si nu surorile lor mai tinere. Linda Evangelista devine imaginea Prada, Naomi Campbell va lucra pentru casa Yves Saint Laurent, Claudia Schiffer a fost re-adoptata de Chanel si Salvatore Ferragamo, Eva Herzigova a semnat un contract cu Louis Vuitton, iar Christy Turlington isi continua cariera la Escada.
Lucrurile nici ca ar putea sta mai bine. Nu e vorba numai de faptul ca aceste femei sunt cu adevarat profesioniste in domeniul lor (poate chiar cele mai bune din istoria modellingului), dar sunt si manechine, si vedete in sine. Dat fiind climatul economic instabil, aceste femei au o valoare confirmata. In plus, se pliaza pe actuala – si surprinzator de interesanta – preferinta pentru „femeile de o anumita varsta” care, desi efemera, este un lucru pozitiv indiferent de durata sa.
Exceptiile care confirma regula sunt Charlotte Gainsbourg, care va fi poster girl pentru Balenciaga in sezonul urmator, si Vanessa Paradis pentru Miu Miu. Amandoua sunt alegeri mai putin previzibile decat celebritatile de la Hollywood care le-au precedat: Jennifer Connelly si, respectiv, Kirsten Dunst. In primul rand sunt europeene, ceea ce inseamna ca sunt mai discrete si, in al doilea rand, mai cool decat orice starleta din L.A.
Silueta de silfida si infatisarea intunecata, de un sic aparent neglijent a frantuzoaicei sunt expresia perfecta a viziunii lui Ghesquiere pentru Balenciaga. Vanessa Paradis, in schimb, este ceva mai versatila. Are infatisarea unei papusi de portelan si inteligenta de a fi supravietuit unei cariere inceputa in adoelscenta si „intemnitarii” de catre Karl Lagerfeld. Ca sa nu mai spun ca e casatorita cu Johnny Depp.
Imaginile Gucci si Dior cine sunt? 🙂 I love Gucci 🙂 si tocmai am descoperit Dior.
Pentru Dior este Daria Werbowy (cea din reclama Hypnose, fata cu ochi violeti), iar pentru Gucci nu stiu inca (o sa ma documentez). Stiu ca pentru reclamele la Gucci Jewellery o sa fie Claire Danes in locul lui Drew Barrymore.