Bijuterii Couture
Industria bunurilor de lux este pusa, de ceva timp, in fata unei dileme. Cum anume perpetuezi notiunea de lux, cand produsele care iti poarta eticheta pot include orice – de la cele cu preturi extrem de rezonabile (rujuri si parfumuri) pana la cele ridicol de exorbitante (biberoane aurite monogramate si cosuri pentru caini cu saltea din casmir)? Si ce sa faci pentru ca modelele tale sa nu fie copiate imediat si vandute ca falsuri?
Raspunsul sta, evident, in acele lucruri care sunt in afara bugetelor celor mai multi cumparatori, care nu pot fi produse in serie mare si care sunt fabuloase chiar si atunci cand sunt ridicole: bijuteriile fine. De aceasta data, nu mai vorbim de bijuterii de familie, transmise de generatii, ci de noi colectii – pline de originalitate si creativitate – lansate in fiecare sezon, de case de moda sau de bijutieri precum Boucheron, Cartier, Van Cleef& Arpels, Chaumet, Chopard sau Dior.
Sezonul Haute Couture de la Paris a inceput, progresiv, sa insemne si toate acele fabuloase articole „must-have”, fara de care garderoba femeilor din categoria jet-setter nu ar fi completa.
Numeroase case de bijutieri, printre care Bulgari, Buccellati, Dior si Boucheron, au ales saptamana modei Haute Couture pentru a-si prezenta ultimele colectii de coliere, inele, cercei si orologerie – detaliile perfecte pentru o rochie-unicat Lacroix, Chanel, Dior sau Saab. Formele bijuteriilor incrustate cu cele mai scumpe pietre pretioase au avut drept izvor de inspiratie natura – in special flora si fauna, sub forma insectelor, florilor, crustaceelor si pestilor.
In Place Vendome, Boucheron a sarbatorit 150 de ani de existenta deschizand pentru un public select o adevarata pestera a lui Aladin, luminata de stralucirea bijuteriilor expuse. Cele cinci staruri au fost o serie de coliere extraordinare, denumit Voluptate, Curiozitate, Magie, Pericol si Gourmandise – toate cinci lucrate manual si incrustate cu pietre pretioase colorate. Creatoarea lor, Harumi Klossowska, fiica pictorului modernist Balthus, a creat de altfel si un set superb – colier si bratara – din turcoaze si pietre pretioase, inspirat de Kundalini, simbolul energiei psiho-spirituale din religia hindusa. Au fost prezentate si piese de dimensiuni mai mici – ceasuri si inele, pe a caror suprafata au fost aplicati cameleoni, broaste si soparle din aceleasi pietre pretioase. „Peacock”, unul dintre inelele aniversare, reprezinta o astfel de pasare a carei coada este facuta din safire si smaralde, iar „Escargot” are carapacea acoperita de safire galbene si aurii, iar corpul serpuitor este facut din diamante albe. Preturile acestora variaza – de la 50,000 de lire sterline pana la unele al caror pret nu a fost nici macar mentionat.
Un paun, intinzandu-si penele din centrul unei rare perle, a fost una dintre comorile expuse de casa italiana Buccellati, care de altfel va prezenta 147 de piese istorice la muzeul Kremlin, in septembrie. La Chanel, targul din Place Vendome a fost o ocazie de a prezenta o parte din minunile care vor fi expuse la Salon des Antiquaires in toamna. Printre acestea s-a remarcat „Camelia Poudre”, un colier din trei siraguri de aur alb, ornat cu 695 de diamante.
In Faubourg St. Honoré, Bruno Frisoni – designerul de incaltaminte al casei Roger Vivier – a fost de fata la prezentarea colectiei sale de incaltaminte haute couture pentru sezonul de toamna/ iarna. Iar modelele expuse, fara urma de indoiala, nu au fost craete pentru a atinge trotuarul, nici macar al Parisului. In varful unor tocuri foarte subtiri, din metal, bogat ornamentatele creatii ale lui Frisoni se aseamana mai mult unor pasari si flori exotice.
Unul dintre modele, denumit „Paname” dupa un cantec al lui Edith Piaf, a necesitat munca a trei mesteri separati: unul pentru a picta materialul, al doilea pentru realizarea pantofului propriu-zis, iar al treilea pentru brodarea acestuia si aplicarea de pene si flori stralucitoare. O alta pereche, „Monsier”, este un omagiu adus lui Yves saint Laurent: din catifea neagra, brodati cu motive florale aurite asemanatoare celor facute de Lesage pentru o colectie YSL din 1986. Marlene Dietrich a fost muza pentru o alta pereche dramatica, cu tocuri inalte si fata din piele neagra de crocodil, pe care au fost aplicate pene de emu, in timp ce arhitecta Zaha Hadid a fost punctul de referinta pentru o pereche sculpturala, cu tocuri decupate si talpa platforma, din piele de crocodil neagra si aurita. Preturile acestor pantofi variaza intre 8,300 – 18,700 euro.
La Dior Joaillerie tema florei si faunei a iesit cel mai mult in evidenta, in piesele creatoarei Victoire de Castellane care a aplicat smalt in nuante de roz intens si verde fluorescent bijiteriilor din aur. „Milly Carnivora”, cea mai noua colectie Dior, aduce in prim-plan ca intotdeauna, obsesia lui De Castellane cu dimensiunea bijuteriilor. Aceasta obsesie nu are atat de a face cu statutul persoanei care le poarta, ci cu personalitatea acesteia. Continuare a colectiei Milly-la-Foret, Carnivora este feminina, teatrala, plina de umor – la fel ca si creatoarea lor. Dramatica, si din fericire lipsita de artificialitate si pompa, bijuteriile Victoirei de Castellane si-au gasit locul perfect la Dior, unde John Galliano pare sa fie sufletul ei pereche in ale creativitatii.
articol pentru fashionandbeauty.ro
am un premiu online pentru tine, draga mea. il meriti pe deplin 🙂