Matricea toamnei

Va sunt cunoscute, nu-i asa, cadranele tip analiza SWOT, urgent/ important/ non-urgent/ non-important, samd?  Pe Wall Street Journal am gasit un grafic asemanator, care sumarizeaza principalele tendinte si colectii ale toamnei 2008.  Dupa o trecere in revista a colectiilor de la New York, Londra, Paris si Milano, cei de la WSJ si-au dat seama ca respectivele prezentari au un spectru foarte larg: de la lookuri intunecate dar foarte bine desenate (care, spun ei, reflecta climatul economic), pana la piese pline de verva si creativitate. Unii designeri au facut haine pentru esalonul de business si varful ierarhiei, altii pentru covorul rosu sau o estetica avangardista.

WSJ a impartit ecranul in 4 cadrane, dupa cum urmeaza: Fashionable vs. Questionable, Work vs. Play. De fapt, matricea trebuie citita de la stanga la dreapta, si pe orizontala (Fashionable Play/ Fashionable Work), si pe verticala (Fashionable Play/ Questionable/ Play)

Matricea toamnei 2008

Concluzii:

Marni, Burberry Prorsum, Vera Wang, Yves Saint Laurent, Lanvin, Jil Sander, Chanel sunt Fashionable for Work. Prada, Rodarte sunt Fashionable for Work & Play;

Alexander McQueen, Christian Lacroix, Comme des Garcons, Jean Paul Gaultier sunt Fashionable for Play.

Giles, Yohji Yamamoto, Maison Martin Margiela sunt in zona de Questionable for Work & Play (especially for Work deocamdata, daca ma intrebati pe mine)

Christian Dior, Givenchy, Calvin Klein sunt Questionable for Work (nu sunt de acord cu CK in aceasta categorie).

Personal, colectiile reprezentative pentru cadranele superioare (Work/ Play Fashionable) mi se par bine gasite, desi as fi pus Balenciaga catre zona de Play. As fi adaugat aici, la Work, Bottega Veneta, Diane von Furstenberg, BCBG Max Azria, Michael Kors, Yigal Azrouel si Halston.  In cadranul de Fashionable/ Play as fi introdus D&G, Balmain, McCartney, Marchesa si Valentino, iar la Questionable – Rick Owens, Junya Watanabe, Gareth Pugh. Voi ce parere aveti? Ce ati adauga?

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

Comentarii despre acest post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.