Transparenta: noul motto al primaverii

Mergand pe tangenta budoar – pijamale, transparentele par interpretarea fireasca a tendintelor ultra-feminine din acest sezon. Daca in toamna designerii devenisera puritani, acoperind cat mai mult siluetele femeilor si folosindu-si creativitatea in mod conservator si auster, pentru primavara 2009 fac o intoarcere de 180 grade. Creatiile lor sunt o evidenta oda adusa corpului feminin – ba chiar, as zice, un tribut libertin. Topuri transparente, rochii cu decupaje indraznete, salopete si pantaloni diafani, fuste stravezii nu mai lasa loc imaginatiei, iar sanii, soldurile si picioarele sunt expuse cu indrazneala.

De la New York la Londra, mai toti designerii  – Roksanda Ilincic, Erdem, Derek Lam, Nina Ricci, Cavalli – au inspirat diverse forme de transparente.

Ideea romantica si, in acelasi timp, minimalista a indepartarii excesului a fost folosita de designeri nu doar pentru a atrage atentia asupra fizicului, ci si pentru a face o declaratie impotriva recesiunii. Interpretat prin moda, mesajul este: viata e scurta, simtiti-va bine, iubiti-va corpul.

Bora Aksu, Stella McCartney

Armand Bassi, Antonio Berardi

CNC Costume National, Calvin Klein

Jasper Conran, Max Azria

Christian Dior, Chanel

Emporio Armani, Tony Maticevski

John Galliano, Preen

Giles, Erdem

Givenchy, House of Holland

Haider Ackerman, Blumarine

Anne Valerie Hash, Burberry Prorsum

Jean Paul Gaultier, Louis Vuitton

Just Cavalli, Kenzo

Kai Kuhne, Louise Goldin

Christopher Kane, Alberta Ferretti

Derek Lam, Issa

Ralph Laurn, Kris van Assche

Katherine Malandrino, Jil Sander

Marni, Todd Lynn

Antonio Marras, Valentino

Martin Grant, Koi Suwannagate

Alexander McQueen, Alexander Wang

Issey Miyake, Vera Wang

Ossie Clark, Roberto Cavalli

Paul Smith, Anne Valerie Hash

Nina Ricci, Reem Acra

Roksanda Ilincic, Tommy Hilfiger

Temperley, Yves Saint Laurent

Fotografii: style.com, nymag.com

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

2 comentarii la acest post

  1. 1
    maritza says:

    prada parca era cu dantela! parca asa tin minte din campania lor !

  2. 2
    Irina says:

    Maritza, cred ca confunzi cu colectia de toamna-iarna ’08 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.