MyFDB.com: o noua arhiva de moda
Va aduceti aminte campania aceea Dior, cu Jessica Stam imbracata intr-o rochie roz intens, fotografiata pe un fundal abstract de aceeasi culoare? Stiti in ce an a fost realizata si pentru ce colectie? Raspuns corect: e vorba de campania primavara-vara 2007, care aparea in editia de iulie a Vogue.
Pana de curand, pasionatii de moda si reclamele aferente aveau la dispozitie destul de putine optiuni (scanari postate pe Fashion Spot si Flickr, cateva imagini preluate de pe siteurile caselor de moda sau atasate comunicatelor de presa etc) pentru a gasi si/ sau cataloga campaniile publicitare din sezoanele trecute. Un nou start-up, My Fashion Database, umple de cateva luni acest gol.
Din punct de vedere al ambitiei, obiectivelor si dimensiunii, MyFDB.com se apropie foarte mult de IMDB.com: iti catalogheaza industria modei in multiple feluri, de la cel personal (poti cauta numele unei manechine si descoperi copertile pe care a aparut recent si campaniile publicitare la care a participat) la efortul de echipa (compileaza nume de makeup artisti, hairstilisti,, editori, fotografi, branduri). Sectiunea publicatiilor include layouturile complete ale revistelor, inclusiv editorialele, pictorialele si reclamele, pentru ca sa poti fi sigura ca spreadul cu Madonna pentru Louis Vuitton a aparut in editia de octombrie a Harper’s Bazaar, in acelasi timp cu o reclama pentru Banana Republic si pictorialul cu tema de Halloween.
Dincolo de placerea pura de a avea la dispozitia unui click si intr-un singur loc toate paginile din Vogue, Allure, Harper’s samd, conceptul original a fost de a crea un loc prin care cei din industria modei sa se conecteze, ca un fel de LinkedIn. Ideea i-a venit in urma cu 2 ani lui Keith Britton, actualmente CEO al MyFDB.com, fost manechin, cand a incercat sa gaseasca o alternativa la a-si trimite portofoliul prin email si messenger. Si pentru ca toate lucrurile frumoase primesc sustinere, siteul este sprijin financiar de „investitori ingeri” care raman anonimi.
Siteul a fost lansat la sfarsitul lui septembrie, in timpul Saptamanii Modei de la New York. Pentru ca este atat de nou, inca sufera de mici probleme de navigatie si nu toate campurile de date sunt complete. De exemplu, campania Dior de mai sus nu o are listata pe Jessica Stam ca model si, prin urmare, aceasta campanie nu apare in profilul ei. Pentru pictorialul de Halloween, nu au fost trecute numele designerilor sau ale manechinelor, desi revista era nou-aparuta.
Unul dintre motive este ca toate aceste informatii sunt verificate de echipa MyFDB.com – succesul sau esecul siteului depinde de acuratetea si credibilitatea acestora.
Oricum, spre lauda lor, in momentul lansarii MyFDB.com includea peste 30,000 de profile personale si 6,600 de nume de firme, iar continutul merge pana in 2007.
Obiectivul declarat al siteului: sa devina o arhiva a istoriei modei din ultimele decenii.
Foarte faina ideea! mi s-a intamplat de atatea ori sa salvez imaginile dintr-o campanie sau editorial fara sa notez si numele fotografului sau cand a aparut, asa ca site-ul, daca va fi pus la punct, va fi o resursa minunata 🙂
Foarte misto ideea intr-adevar, siteul e up and running doar ca e contra cost 🙂
hai ca mi-ai taiat avantul nitel 😀 dar lucrurile bune si munca de calitate implicit tre’ rasplatite, asa ca mi-am facut un free trail sa testez ce ofera. totusi, pretul abonamentului mi se pare cam piparat 🙁