Cand pantofii imita arta
Nu mai am nici o urma de indoiala, moda poate fi o muza „amuzanta” pentru cei care iubesc arta, designerii cocheteaza cu arta fotografiei si se inspira din pictura, dar nu mi-as fi imaginat ca incaltamintea ar putea deveni subiectul unor picturi in stil baroc.
O foarte originala campanie publicitara pentru Christian Louboutin, realizata de Peter Lippman (un fotograf specializat in naturi moarte), sub directia artistica a lui Nicolas Menu si cea stilistica Amandinei Moine, este inspirata din operele pictorilor olandezi ai secolului 17-18, asa-numitul Dutch Golden Age (adica Vermeer, Rembrandt, Frans Hals, Pieter de Hooch si inca cativa pictori flamanzi).
Aici o botina Tina, dincolo o sanda Carnaval din satin sau un escarpen metalic Dillian sunt maiestrit interpretate, ascunse, stilizate in imagini care imita elaborate naturi moarte clasice. Pantofi cu o linie exceptionala stau alaturi de dulciuri colorate, de fructe si flori exotice, langa cupe aurite si argintarie antica, pe care a folosit-o un negustor bogat, langa mancaruri care amintesc de un banchet decadent (vezi stridiile, rodiile, fazanii –Ā si,Ā undeva in fundal, un craniu tres „omnia vanitas”.
FYI: m-am documentat si am aflat ca fiecare dintre aceste alegorii reprezinta un gen al picturii baroce olandeze, titulatura fiind data de obiectele pictate: banketje sunt cele in care apar mancarea si fructele exotice; fruytjes sunt cele cu fructe; pronkstilleven sunt tablourile cu obiecte orientale, ostentativ opulente…
Citeste si:
Preferata mea este 8, imi mai plac 2 si 7!
superb!
Uau! Super idee si super fotografii. Intr-adevar, cand combini moda cu pictura, iese sigur ceva deosebit š
Imi aminteste de stilul Citizen K de acum 7-8 ani