Campaniile publicitare S/S 2010: nimic nou de raportat (III)

Celebritati sau doar chipuri expresive?

Spre deosebire de sezoanele trecute, vedetele nu mai tin imaginea unei case de moda, decat cu foarte putine exceptii. In schimb, unele au semnat contracte mai degraba cu marci de mass-fashion. Poate este o chestiune de buget, poate este o chestiune de schimbare de paradigma, nu stiu… La urma urmei, o manechina celebra are aceeasi cota de piata, daca nu chiar mai mare, decat o actrita. Pe de alta parte, mai putem diferentia stilurile si esteticile diferitelor marci de lux, daca aceeasi manechina „du jour”, cum sunt Lara Stone sau Karlie Kloss, este omniprezenta in zece campanii publicitare?

madonnaadv_gallery_03.jpg

madonnaadv_gallery_01.jpg

Madonnna a fost prieteneste inlocuita de Louis Vuitton cu Lara Stone si pare sa se intoarca la radacinile familiei Ciccone in campania Dolce & Gabbana, Eva Mendes s-a pastrat pentru Calvin Klein Jeans, Liv Tyler se intinde pe niste scari (vezi trendul de mai sus!) pentru G-Star. Claudia Schiffer apare doar in 2 campanii – Salvatore Ferragamo si Chanel – dar in ipostaze foarte diferite, Christy Turlington este fata brandului Bally, Daphne Guiness este de nerecunoscut pentru linia de marochinarie Akris, iar Kate Moss apare doar pentru Just Cavalli si Longchamp.

Liv Tyler in campania G-Star spring 2010

Daphne Guinness in campania Akris spring 2010

Christy Turlington in campania Bally spring 2010

Claudia Schiffer in campania Salvatore Ferragamo spring 2010

chanel_2010_spring_summer_ad_07.jpg

Din generatia tanara, Emma Watson, rafinata si retinuta, imbraca alaturi de fratele ei toate trenchurile Burberry. Alexa Chung a devenit imaginea Pepe Jeans in locul Siennei Miller, Scarlett Johansson este in al treilea sezon pentru Mango, iar Megan Fox este fotografiata pentru Armani Jeans.

Emma Watson in campania Burberry spring 2010

Megan Fox in campania Armani Underwear/ Armani Jeans spring 2010

Alexa Chung in campania Pepe Jeans spring 2010

Un must-have al sezonului, din nou?

Pentru ca vanzarile liniilor de accesorii – genti, incaltaminte, ochelari de soare – reprezinta intre 18-45% din profitul unei case de moda, nu mai e de mirare ca cele mai multe marci de lux aleg ca, in recentele campanii publicitare, gentile sa ocupe un loc la fel de proeminent ca cel al manechinei.

Genti mici de umar, posete-plic, genti messenger, genti de umar, toate sunt in prim-plan in cadrul fotografiilor. Moschino si Lanvin, de exemplu, dedica jumatate din pagina de reclama lui Isabeli Fontana, respectiv lui Jamie Bochert, iar cealalta jumatate cate unei micute genti de seara. Ferragamo revarsa pe podeaua unei camere escarpeni, sandale si genti. Miu Miu, Chloe, Dior, Bottega Veneta, Loewe, Versace, fara sa mai spun Louis Vuitton, Prada, Mulberry, Burberry, Versace si Fendi – toti pariaza ca marochinaria ii va scoate din recesiune.

Moschino spring 2010

 Campania Lanvin spring 2010

Campania Bottega Veneta spring 2010

Versace spring 2010

 Campania Prada spring 2010

Loewe spring 2010

Salvatore Ferragamo spring 2010

In loc de concluzie…

Un sezon dezamagitor din punct de vedere al creativitatii, cu rare dovezi de originalitate si expresivitate – mai ales in cazul fotografilor respectati, de la care ma asteptam la vizionarism. In schimb, se pare ca acestia si designerii au preferat retete sigure, care sa nu zdruncine deciziile de cumparare sau loialitatea clientelor.

Ma bucura sa vad ca manechinelor tinere, aproape necunoscute, marcheaza aproape la fel de multe puncte ca veteranele. Imi imaginez ca responsabilii de marketing ai caselor de moda au inteles ca celebritatea nu mai vinde la fel de bine ca inainte, iar pragmatismul se substituie pe alocuri aspirationismului.

In ceea ce priveste perspectiva caselor de moda fata de potentialii consumatori de branduri, aceasta ultima „recolta” de reclame, observ o intoarcere la simplitate. Chiar si cei cu venituri in exces cauta valoare, nu doar frivola emotie a cumparaturii. Imbracamintea este reinventata si simplificata, accesoriile sunt necesare dar adiacente, artificiile sunt lasate deoparte pentru ca, pana la urma, toti stim foarte bine care este chintesenta mesajului unui fashion brand

Surse imagini: fashiongonerogue.com; fashionverbatim.com; The Fashion Spot

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

2 comentarii la acest post

  1. 1
    mary says:

    Super articole 🙂

  2. 2
    ana says:

    Subscriu la cele de mai sus 🙂
    Mi-a placut atat analiza, cat si modul in care m-ai facut sa tanjesc dupa mai mult – faptul ca ai impartit materialul in trei, cate „o portie” pe zi. Nicely done! Irina, congrats! 😉

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.