Noile accesorii must-have de la Apple
Industria modei evolueaza, se adapteaza, foloseste spatiul digital la fel de organic precum orice alt mediu: de la retele sociale si medii sociale, pana la crearea si distribuirea de continut a propriilor branduri. Vehiculele preferate: telefoanele mobile si gadgeturile aferente.
Cand mi-am cumparat propriul iPhone (cu mai bine de un an jumatate in urma), prima aplicatie pe care cu nerabdare am descarcat-o a fost cea a Style.com – fotografiile tuturor colectiilor, clipuri video exclusive, blogul, sectiunea look of the day… Mi-aduc aminte si urmatoarele descarcate: net-a-porter, iShoes si Stylish Girl.
Astazi, popularitatea aplicatiilor de style & lifestyle (asa-numitele apps) este o tendinta in sine si cred ca depaseste in viteza si masa critica interesul nostru in ceea ce inseamna industria modei. Intr-un interviu realizat de NY Times chiar inaintea lansarii aplicatiei Net-a-porter, Alison Loehnis spunea: „We feel very strongly that third-generation technology is the new shop window. No one wants to be bound to their computer anymore.”
Pe masura ce marcile si retailerii isi muta centrul de interes catre marketingul mobil, acestia integreaza in aplicatiile pe care le dezvolta informatii primite din retelele sociale, includ video live-streaming sau actualizeaza noutatile de pe blogurile proprii. In plus, numarul lor creste exponential: de cand Apple si-a deschis „magazinul” in iulie 2008, 75 de milioane de utilizatori de iPhone si iPod Touch si-au descarcat peste 3 miliarde de aplicatii. Nu ati citit gresit: 3 miliarde. Noul iPad, cu vreo 150,000 de aplicatii, nu face decat sa le confere o alura si mai atragatoare…
Interesante sunt si directiile de dezvoltare ale acestor aplicatii, majoritatea gratuite: de la replici simplificate ale siteurilor (de e-tail sau e-zines) sau revistelor de moda, unde poti vizualiza ultimele articole scrise si cele mai noi prezentari de moda, pana la metamorfozari virtuale si interactive ale unor stilisti, care te ajuta sa creezi noi tinute sau iti ofera recomandari personalizate de cumparaturi.
In prima categorie se incadreaza cele mai multe dintre aplicatiile concepute de revistele de moda si de multi dintre retaileri (de la Dolce & Gabbana, Ralph Lauren si Chanel, la Gucci, Gap si Zara). Designerii ne pun la dispozitie variantele digitale ale lookbook-urilor celor mai noi colectii sau, in timpul saptamanilor modei, ofera gratuit bilete de intrare, informatii exclusive sau programul prezentarilor, iar brandurile de mass-market – cum este Miss Sixty, de pilda – ofera discounturi speciale celor care descarca si folosesc aplicatia pe iPhone.
Cea de-a doua categorie se diferentiaza prin complexitatea si personalizarea informatiilor – fie ca te ajuta sa faci comparatii de preturi, sa iti organizezi garderoba, sa gasesti cadoul perfect, sa primesti fotografii si detalii despre ce apare nou in stocul unor magazine, pana la a primi recomandari in timp real din partea unui stilist… la fel de real.
Este cazul celei mai noi aplicatii create de Glamour impreuna cu Like.com. Se numeste „Ask a Stylist” si, asa cum ii spune si numele, ofera utilizatoarelor raspunsuri din partea unor stilisti pregatiti de revista. Dupa cum scrie Wall Street Journal, aplicatia face parte din strategia de a imbina instrumentele interactive pentru cumparaturi cu experienta online propriu-zisa. Opt stilisti sunt la dispozitia publicului, 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana; utilizatoarele selecteaza o categorie de evenimente (nunta, party, la film, in parc) apoi trimit fotografii ale tinutelor, accesoriilor sau chiar ale lor insele. In urmatoarele doua minute, primesti raspunsul mult-asteptat, dar scurt si la obiect. Este ca si cum stilistul respectiv ar fi langa tine, in fata dulapului sau in magazin.
Alte doua aplicatii cool si gratuite sunt Stylish Girl (un instrument pentru fashionistele super-organizate si cu dulapuri supradimensionate. Trebuie doar sa fotografiezi separat fiecare articol din garderoba, le incarci in aplicatie iar apoi nu faci decat scroll pe verticala, pe fiecare categorie in parte – topuri, rochii, pantaloni, incaltaminte samd – pentru ca sa le asortezi) si Gap Style Mixer (care te lasa sa creezi tinute pornind de la articolele prezente in colectia actuala).
Urmatorul pas? Marcile „intra la apa”, se creaza un sistem consumer-centric, telefoanele inteligente devin the go-to tool, vor exista mai putini gate-keeperi pe masura ce utilizatorii de internet devin mai sofisticati si industria modei va deveni mai putin elitista. Sau poate e doar wishful thinking…
Citeste si: {A Fashion Phone App that Talks Back}
„Fashion mall” arata tare bine :X
M-ai facut sa-mi doresc mai mult ca niciodata un iPhone.Foarte interesant!