Ce „statement” faci, cand iti cumperi o geanta?

Cand vine vorba de genti („statement” sau nu), femeile se impart in cateva tabere.

Exista tabara celor pentru care „statementul” este autentic, iar valoarea gentii nu se masoara doar in pretul de pe eticheta, ci si in mesajul transmis. Care mesaj, cu cat brandul gentii este mai recognoscibil si gentile posedate sunt mai numeroase, cu atat este mai clar: „Nu doar le merit, dar mi le si permit. Pe toate!”

La polul opus, exista tabara celor care se chinuie sa afiseze acelasi „statement”, dar incercarile sunt ridicole, iar geanta este la fel de fake si ostentativa ca sanii Nicoletei Luciu. „N-am bani de un Louis Vuitton veritabil pentru ca abia am bani de tramvai, dar poate pacalesc pe cineva sa creada ca am cheltuit 4,000 de euro pe ea?”

Intre aceste doua poluri se situeaza, pe diferite niveluri, femeile cu bugete firesti si garderobe decente. Nu isi doresc sa epateze, dar cauta calitate, cauta sa isi individualizeze tinutele, cauta sa se diferentieze printr-un „ceva”. Cele mai multe dintre ele, cand vor dori sa isi achizitioneze o geanta noua (din nevoie sau din placere), vor intra in cel mai apropiat mall si isi vor cumpara un design dragut, colorat, modern, dar pe care il vor mai vedea si pe bratul unei colege de birou.

Am incercat sa imi dau seama daca exista vreo solutie alternativa: un brand cu prestigiu, dar insotit de discretie, nu de un mega-logo; marochinarie de calitate, dar nu modele clasice, ci foarte actualizate, in tendinte si in editii limitate; pret pe masura calitatii si prestigiului, o idee mai sus decat un brand de mass-market dar incomparabil cu cel al unui brand de lux.

Mi-am adus aminte de Coccinelle, brand pe care l-am intalnit prima oara in urma cu multi ani, intr-o calatorie la Praga. Mi-au placut atunci liniile minimaliste, designul curat semnat „made in Italy”, pielea moale, compartimentarea interioara, foarte eleganta si practica (ca sa nu mai spun cat de adorabil mi s-a parut numele, „coccinelle” inseamna „buburuza”).  De curand, am vizitat de cateva ori magazinul de pe Calea Victoriei (fyi, este pe lateralul hotelului Radisson), iar colectia PV 2012 m-a pus pe ganduri – in sensul cel mai pozitiv 🙂

Daca inainte designul gentilor Coccinelle era doar elegant, colectia de acum a renuntat la aura de formalitate si a lasat loc unor culori deosebite (oranj, galben solar, verde smarald, turcoaz, roz fucsia, corai). Gentile au aceeasi identitate (desi intre timp logoul a fost modificat), dar propunerile de design sunt mult mai tineresti, foarte prietenoase, diversificate, iar unele modele sunt de-a dreptul cool si glam.

Clutch-ul din imagine este modelul meu preferat – poate si din cauza ca este declinat in vreo 7-8 nuante (galben, roz fucsia, roz pastel, portocaliu, albastru cobalt, verde smarald, ecru, negru) – si este si un bun exemplu al noii colectii. Practic, stylish, colorat. Are un lant elegant cu care geanta poate fi purtata pe umar, iar semiluna cu care se inchide are nu doar o functie estetica, ci si una utilitara: metalul are o greutate placuta, care te ajuta sa tii plicul in mana.

Bun, si atunci va intreb eu: de ce sa cumperi o geanta pe care o vezi reprodusa peste tot (nici nu imi pun problema de fake-uri si replici, ci de un model pe care il recunosti usor, mass-market), cand la un pret similar ai putea avea una cu adevarat deosebita?

Sursa foto: coccinelle.com

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

Comentarii despre acest post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.