100 Unforgettable dresses
Exista rochii pe care le tii minte, pentru ca te-ai incrucisat cu ele – intr-un context sau altul – si iti sunt contemporane: rochia de mireasa a lui Kate Middleton, rochia Galaxy a lui Roland Mouret din toamna lui 2005, cea verde a Keirei Knightley in „Ispasire” sau cea Versace Couture, purtata de Sarah Jessica Parker in SATC.
Pe altele le stii pentru ca sunt parte din istorie, sunt acele rochii iconice care au schimbat parcursul si estetica modei: prima rochie neagra creata de Coco Chanel in 1926, prima rochie petrecuta semnata Diane von Furstenberg sau rochia Mondrian a lui Yves Saint Laurent, cea neagra purtata de Audrey Hepburn in „Mic dejun la Tiffany”, doua dintre rochiile purtate de Marylin Monroe (care este prima care va vine in minte? Cea alba din „The 7 year itch” sau cea transparenta, de culoarea pielii, acoperita de paiete?), rochia-holograma din 2006 a lui McQueen sau oricare dintre rochiile albe ale lui Tom Ford din ’96.
Rochii celebre. Fiecare dintre ele reprezinta mai mult decat un simplu moment sau un trend trecator, asa cum scrie Alber Elbaz in prefata cartii: „a memorable dress has to do more than merely look amazing. It’s not just three yards of fabric or a sketch of a front and a back. Into that dress you have to weave enough allure and mystery to excite and transform the most integral factor in making a dress unforgettable: the woman who is wearing it.”
Pe mine cartea m-a incantat din momentul in care mi-a fost livrata acasa: coperta – o invitatie tactila, reproducand fidel, in relief, corsetul brodat al unei rochii din satin duchesse ecru; fotografiile mari, surprinzatoare prin insirarea aleatorie, dar mai ales textele explicative, tachinandu-ma in pauzele de cafea, de pe coltul biroului meu, unde pusesem cartea spre a o citi abia in weekend (n-am rezistat pana atunci!).
Pentru ca de fapt textul este cel care subliniaza valoarea acestor rochii si da substanta cartii. Nu este vorba de o simpla insiruire a unor rochii fabuloase si a unor femei deosebite. Citind explicatiile date fiecarei rochii, am inteles ce le-a facut memorabile, importante, fascinante.
Este vorba de impactul lor: vizual, emotional, anecdotic, cultural, estetic.
In unele cazuri, o rochie are puterea de a propulsa o cvasi-necunoscuta in stratosfera celebritatii: rochia Versace din 1994, cu ace de siguranta plasate strategic, este forever asociata lui Elizabeth Hurley. In altele, redefineste rolul unei femei, cum a facut-o rochia neagra de cocktail purtata de Printesa Diana, in seara in care Charles isi marturisea infidelitatile intr-o emisiune TV: „nu mai sunt printesa, dar categoric nu sunt nici victima, nici subiect de gluma!” O rochie poate fi declicul necesar unei ascensiuni profesionale vertiginoase, de care inca se bucura Jason Wu, la 3 ani dupa ce Michelle Obama a imbracat rochia lui alba de bal. Minimalista rochie alba de mireasa, creata de Narciso Rodriguez pentru Carolyn Bessette-Kennedy, a transformat fundamental viziunea a milioane de femei despre cum poate arata o mireasa in anii ’90, iar creatia Valentino din 1982, aleasa de Julia Roberts pentru Oscarul din 2001, a popularizat curentul vintage…
Asadar, vedeti voi, fiecare rochie din carte spune cate o poveste: despre moda, haine si femei, despre cinematografie, nunti celebre si magia frumosului. Sunt sigura ca v-ar placea sa o rasfoiti intr-o seara, asa cum am facut eu: cu un pahar de vin rosu si Melody Gardot pe fundal.
De aceea, un exemplar al cartii va fi facut cadou din partea Books Express uneia dintre voi, la sfarsitul unei saptamani de concurs. Aren’t you happy? (Iar pentru ca sa vedeti ca minunile frumoase pot dura mult, concursul cu Books Express va mai avea inca doua editii, cate una pe luna, pana in decembrie, iar cartile vor fi diferite!)
Ce aveti de facut pentru a participa la concursul lunii octombrie:
1. Dati „like” paginii de Facebook Books Express.
2. Imprieteniti-va si cu mine pe Facebook daca nu ati facut-o pana acum…
3. Intrati in sectiunea Lifestyle/ Moda a siteului Books Express, rasfoiti putin paginile, apoi reveniti pe Style Diary
4. In sectiunea de comentarii lasati titlul unei carti (despre moda, stil, design vestimentar, bloggeri) care v-a placut si linkul aferent (nu uitati sa va treceti numele si o adresa de email functionala).
5. Daca va simtiti generoase, share-uiti concursul cu prietenele si colegele voastre.
Concursul se desfasoara in perioada 1 – 6 octombrie inclusiv, iar castigatoarea cartii va fi aleasa prin random.org si anuntata duminica, 7 octombrie (prin email, individual, si oficial pe blog). Pentru ca imi doresc sa fie un concurs corect pentru toata lumea, voi considera drept o singura intrare comentariile/ linkurile venite de pe acelasi IP si cu aceeasi adresa de email, chiar daca trimise sub identitati diferite.