Sa vorbim despre imprimeuri… (I)
„My weakness is wearing too much leopard print.” – Jackie Collins
Inaintea oricarei evaluari de garderoba si a unei sesiuni de stil cu o clienta pun deoparte timp pentru ca sa le cunosc, iar in fata noastra – alaturi de o cafea – sta o lista de intrebari. Raspunsurile la „alegi mai curand un imprimeu sau o culoare uni?” si „ce tip de imprimeuri ai in dulap?” sunt uneori atat de detaliate si graitoare, incat alte intrebari nu mai sunt necesare.
Moda si tendintele au creat in ultimele sezoane printuri fanteziste si digitale si ne-au invatat cum sa alaturam imprimeurile – in speranta ca poate vom fi toate excentrice, colorate, dramatice-, iar in magazine gasim in mod egal modele in culori uni si acoperite de printuri (dungi, buline, florale, abstracte). Cu toate astea, putine femei opteaza in mod natural pentru un imprimeu, la fel de putine sunt cele care cauta sa adauge intentionat garderobei un print (care poate fi la fel de versatil ca o piesa colorata uni), iar pe cele care poarta cate 2 imprimeuri in aceeasi tinute le pot numara pe degetele de la o mana.
Asa ca mi-am propus sa scriu cateva posturi despre imprimeuri: cum ar trebui sa le alegem, ce spun preferintele noastre despre personalitatea si stilul propriu, cat si de ce conteaza contrastul cromatic al unui imprimeu… Astazi demolez mitul #1: „imprimeurile ingrasa”. Nu si daca stii cum sa le alegi!
In momentul alegerii unui imprimeu – indiferent de culoare, dimensiune, linie, forma -, trebuie avute in vedere 4 criterii.
1. Spatierea imprimeului.
Imprimeurile rare sunt cele ale caror elemente individuale sunt distantate, iar culoarea fundalului se vede clar. Acestea au potentialul de a mari vizual silueta: privirea este atrasa de fiecare desen in parte.
Imprimeurile dense sunt cele ale caror desene sunt strans lipite unele de celelalte, iar la prima vedere nu exista o linie de demarcatie clara intre ele. Privirea nu se poate opri la un singur element, ci parcurge intreg imprimeul. Acestea sunt imprimeurile care pot lungi sau subtia vizual silueta. Cand acest tip de imprimeu este suprapus unui fundal de culoare inchis, puterea de camuflare a desenului creste exponential.
2. Puncte focale
Exista imprimeurile ale caror elemente sunt identice si de marimi similare. La polul opus sunt imprimeurile care adauga un element sau o serie de desene – intr-o culoare de contrast, intr-o dimensiune diferita – pe un fundal deja colorat si imprimat.
Acel element in plus devine punctul focal, zona care va atrage privirile. La fel ca in cazul unui accesoriu sau detaliu de croiala, acest punct focal din imprimeu ar trebui plasat pe o zona a siluetei care merita observata. E atat de evident incat nu ar trebui sa o spun, si totusi… Daca punctul focal „cade” pe o parte a siluetei pe care in mod normal preferi sa o camuflezi (abdomenul, coapsele, sanii), cauta un alt print.
3. Spatiul negativ
Uneori nu imprimeul este cel care devine punctul focal, ci spatiul dintre desenele imprimeului, fundalul. Cu cat fundalul ocupa mai mult spatiu si cu cat este intr-o culoare mai deschisa sau mai intensa, cu atat va crea iluzia unei siluete mai voluminoase, cu circumferinte mai mari decat in realitate.
4. Directia imprimeului
Aici lucrurile sunt simple. Aliniate pe verticale, imprimeurile lungesc si subtiaza; asezate pe orizontal, desenele vor lati si vor mari zona respectiva a siluetei; trasate pe diagonale, creeaza aceeasi iluzie cu un imprimeu vertical.
Inscrie-te la newsletterul nostru si vei fi prima care primeste idei de tinute si recomandari de shopping, afla despre concursurile cu premii si citeste articolele de pe Style Diary!
Sursa foto: pinterest.com, net-a-porter.com
Hmm… foarte interesant.
Am sa revin.
😛