Altfel de recomandari de lectura. Pentru vacanta.

Ma folosesc de mini-vacanta mea de iarna pentru ca sa recuperez tot ce nu am putut face in ultimele luni si sa imi incarc bateriile.

Am langa pat un turn de carti si reviste, bifez in fiecare zi filme de pe o lunga lista, imi port fustele de tulle, puloverele de casmir, cerceii cei mai glamorous chiar daca stau in casa, beau cani de cacao cu frisca dupa-amiaza si sampanie la micul dejun, lenevesc in pat si petrec seri nesfarsite cu prieteni pe care nu i-am mai vazut demult (chiar daca ma trezesc cu cearcane)…

Pentru ca imi ramane prea putin timp pentru scris, prefer sa il folosesc pentru a ma gandi la cat de mult conteaza bunatatea – si nu doar de sarbatori – si ce inseamna „acasa”, la cat de mult astept o zi cu zapada si o anumita melodie la radio (Passenger si Sigur Ros on repeat, in ultima vreme), la cat de frumos a fost 2013 si cat de fantastic si plin de aventuri va fi 2014. De fapt, ultimele zile ale fiecarui an sunt cele care ma fac sa ma gandesc la „it’s not the years in your life that matter, it’s the life in your years” si la „the days are long, the years are short”…

Si tot pentru ca nu am timp de scris dar pentru ca imi imaginez ca aveti ceva timp de omorat, am ales cateva  dintre posturile mele mai vechi – zece intamplari, cum spune frumos cantecul lui Chilian. Sper sa va inspire, asa cum voi ma inspirati pe mine.

Va imbratisez si ne revedem peste cateva zile, tot aici! Va pregatesc ceva despre rezolutii cu/ de stil 🙂

1. Intrebari cu potential

Frumusetea sfarsitului de an ne aminteste ca avem o “a doua sansa”, ca sfarsiturile pot insemna inceputuri (daca reusim sa le vedem!), ca paginile goale sunt acolo pentru ca sa le umplem cu cele mai frumoase scenarii pentru urmatoarele 365 de zile.  Sfarsitul de an ne permite sa fim nostalgice, sentimentale, visatoare dar si motivate, ambitioase.  Nu stiu pe nimeni care sa traiasca cu indiferenta aceste 2 zile: 31 decembrie si 1 ianuarie.

2. Less is more

Less is more, mi s-a reamintit zilele trecute. Less is more inseamna consecventa si hotarare. Less is more inseamna sa iti simplifici anul (sau viata!), sa te dedici unui singur scop, sa iti canalizezi energia intr-o singura directie. Less is more nu inseamna ca iti propui mai putin sau ca vei realiza mai putine, ci ca stii exact ce iti doresti. Less is more inseamna prioritizare, inseamna sa cauti ce este cu adevarat important pentru tine anul acesta, inseamna sa te tii cu dintii de acel ceva, si a naibii sa fii daca ii dai drumul!

3. Sa ai clasa…multa? putina?

“Clasa” ascunde interiorul unui om bine-crescut, contrabalansat de intensitate interioara. Eleganta inseamna discretie, nu opulenta sau ostentativitate. Eleganta nu cedeaza in fata cristalelor Swarovski sau colanelor de aur, nu este jenata de tendintele din moda, nu sufera din cauza bugetului. Frumusetea eleganta nu este exhibitionista, nu face parada pe facebook, nu isi face reclama.

4.  Cititi, dragele mele, orice, numai cititi!

Nu stiu din ce motiv, am cautat firul “modei” in cartile de pe noptiera. Dincolo de povestea care mi se derula in fata ochilor, cartile imi construiau profiluri si perioade prin intermediul vesmintelor si culorilor, le puneau astfel intr-un context social si istoric.

5. Good things come to those who wait. Partea 1 si partea 2

Traim intr-o perioada si o societate consumata de gratificare de moment, de satisfactia imediata.  Mancarea este pregatita rapid, internetul este de mare viteza, livrarile sunt imediate, ciclurile modei sunt din ce in ce mai scurte. Ne dorim imediat lucruri, persoane sau contexte, cand de fapt ele ar trebui sa se intample mai lent, mai asezat: sa ne casatorim sau sa divortam, sa facem copii, sa renuntam la un job sau sa il schimbam, sa descoperim cine suntem si ce vrem, sa ne cumparam o masina sau o geanta Birkin. Uneori – sau cel putin in experienta mea 1234– , lucrurile CELE MAI FRUMOASE vin catre cei care au rabdare.

6. De ce facem shopping. Partea 1 si partea 2

In urma cu cateva saptamani am descoperit pe Ted.com un discurs al lui Anthony Robbins, care identificase 6 nevoi emotionale umane (nu au legatura cu clasica Piramida a lui Maslow) si le explica intr-un mod plastic, coerent si inteligent. M-a pus pe ganduri discursul lui, si atat l-am analizat si disecat incat am reusit sa gasesc paralele intre cele sase nevoi si comportamentul nostru la shopping.

7. Cum a inventat domnul Selfridge emotia cumparaturilor

Veti fi mai mai putin interesate de firul narativ al ambitiei si ascensiunii sociale al unora dintre personaje, dar veti primi o lectie de istorie a retailului: cum atragi clientii in magazin la ora deschiderii, cum decorezi o vitrina de magazin sau raionul de accesorii, cum iti instruiesti personalul de vanzare, cum inventezi un raion de parfumerie, cum schimbi obiceiurile de cumparare ale femeilor si barbatilor din perioada post-victoriana, cum transformi shoppingul in emotie, in experienta, in spectacol!

8.  Tristetea banalului

De cate ori intalnesc femei ce poarta helanci de culoarea terciului de ovaz sau fuste bej, sifonate, care le acopera genunchii si jumatate din gamba, stau si ma intreb oare ce o fi fost in mintea lor cand si-au ales acele haine in magazin. Oare si-or fi spus, la cabina de proba: “Vaaaai, arata minunat.. I’ll take it”?

9. Rezolutii sau intentii la inceput de an (scris in 2011)

Citeam de curand pe un blog ca ar fi mai bine ca acea lista, pe care o scriem pe bune, cu creionul in mana pe hartie si cu fruntea putin incruntata, in care trecem toate cliseele minunate cu care vrem sa ne imbunatatim viata si persoana, sa nu se numeasca “de rezolutii”, ci “de intentii si aspiratii’.

10.  De ce mai pastrezi vechitura asta?

Uitam, fara indoiala, momentele si perioadele frumoase din viata noastra. Pentru ca asa e normal. Nu le inlocuim si nu le stergem, dar peste ele se suprapun unele mai recente. Hainele acestea sunt mici parti din noi pe care nu le vom mai arata lumii, dar ele raman la adapost, la cald, in sertare. Ca o melodie de demult, care ne face sa tresarim atunci cand o auzim cantata de un radio, intr-o dupa-amiaza de vara, printr-o fereastra deschisa.

Inscrie-te la newsletterul nostru si vei fi prima care primeste idei de tinute si recomandari de shopping, afla despre concursurile cu premii si citeste articolele de pe Style Diary!

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

Comentarii la acest post

  1. 1

    Articolul tau este savuros in aceasta zi gri 🙂 Te citesc cu drag.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.