Perioada reducerilor: idei bune, idei proaste

Oficial, reducerile au demarat in urma cu 2 zile. In realitate, multe dintre magazinele si brandurile cu prezenta online si-au lansat promotiile sau vanzarile private in a doua zi dupa Craciun, iar daca ati trecut zilele acelea prin vreun mall, probabil ati fost calcate in picioare de gloata cumparatorilor…

Perioada reducerilor: idei bune, idei proaste

Nu am cifre care sa imi arate cat cheltuim in perioada aceasta, cat de rezonabile sau nebunesti ne sunt bugetele, cat timp ne petrecem prin magazine… Au passage, voi v-ati facut un buget, aveti idee cat va permiteti sa cheltuiti luna asta?

In orice caz, eu nu voi fi printre cele care si-au propus sa isi „faca plinul” in prima saptamana. Am invatat sa fiu mai disciplinata, mai chibzuita si, sa fiu sincera, ma entuziasmeaza prea putine dintre piesele colectiilor din magazine. Am la dispozitie si un arsenal de raspunsuri si solutii, cum ar fi…

Perioada reducerilor: idei bune, idei proaste

# Imi voi oferi mantoul / geanta / bijuteria reperata inainte de reduceri. E o idee buna?

Din observatiile mele, o mare parte dintre femei asteapta reducerile pentru a-si cumpara produse pe care nu si le pot permite la pret intreg. Evident, in asta consta una din marile placeri ale soldurilor. Doar ca… ciudat fenomen, deseori ajunge sa posedam obiectul dorit timp de saptamani, pentru ca la scurt timp acesta sa devina prea putin interesant.

Obiectul dorintei si-a pierdut aerul de „nou”: o data cumparat avem senzatia ca il vedem peste tot, cumparat de toata lumea si, la urma urmei, parca nici nu mai e atat de special (decat daca a fost, de la bun inceput, ceva cu adevarat exceptional, original, unicat sau foarte scump!)

Cumpararea acestui obiect devine o idee buna doar daca: vi se potriveste ca o manusa, aveti certitudinea ca il veti purta zi dupa zi intregul sezon si daca nu faceti un sacrificiu financiar pentru el.

Altfel, daca vi-l doriti doar pentru ca e in fata voastra, in marimea potrivita si, mai ales, nu stiti cum dar va simtiti pierduta cand il aveti in fata ochilor sau cand il probati, va imbujorati toata la gandul ca va fi al vostru, ca sa nu mai vorbim cat timp ati visat la el (nu cumva suna ca descrierea lui Fat-Frumos?)… eh, eu zic sa il lasati in magazin.

# Imi voi cumpara in sfarsit un poncho cu model Navajo si franjuri din piele. E o idee buna?

Daca prin „poncho cu model Navajo” intelegi „piesa sezonului”, va recomand sa reflectati o vreme inainte de a-l cumpara. Cum orice tip de „it item” va fi multiplicat si duplicat in nenumarate exemplare, in curand va veti plictisi de el. Fara sa mai spun ca sunt mari sanse ca toate colegele si prietenele sa poarte ceva similar…

La final de sezon va puteti amuza cumparandu-va cate ceva aparent „in tendinte”, cu conditia ca acestea sa nu coste prea mult. Dar va atentionez! o piesa sau un detaliu – haina, accesoriu, incaltaminte, imprimeu – existent deja in productie de masa nu mai poate fi considerat in tendinte! Pe de alta parte, fiecare este responsabila cu propriul buget de shopping, nu-i asa?, si fiecare decide cat si pe ce il cheltuie.

In sfarsit, cand sunteti intr-un magazin, cautati sa evaluati posibilitatea longevitatii pieselor cumparate si transformarea lor in „clasice” ale garderobei voastre, asa cum e cazul celor care revin mod regulat si care pot fi purtate ani la rand: ghete negre biker, o geaca din piele, o fusta cu imprimeu leopard, o rochie din dantela, un pulover din casmir, o geanta stantata cu aspect de piele de piton, o bluza transparenta din voal alb, bleumarin sau negru, o pereche de pantaloni slim din piele, un cardigan cu paiete, un palton bej camel… Si atunci, merita sa cedati pentru un poncho? Peste ani nu va parea prea… „iarna 2014”?

Perioada reducerilor: idei bune, idei proaste

 # Imi voi cumpara ceva de la un brand prestigios.E o idee buna?

Totul depinde de motivatia voastra. Va doriti o bucatica de brand SAU va doriti cu adevarat o anume piesa?

Daca e vorba doar de a detine un anume brand in garderoba, ganditi-va: haina sau accesoriul va corespunde (stilului de viata, siluetei, personalitatii)? Este reprezentativ sau caracteristic pentru imaginea brandului? Daca raspunsurile sunt afirmative, atunci este ocazia ideala sa va faceti aceasta placere.

Totusi, incercati sa nu va lasati orbite de „sirenele” marketingului sau de procentele reducerilor. Evaluati piesa sau accesoriul cu sange rece: vi l-ati dori la fel de mult daca nu ar fi creatia brandului respectiv, daca ar fi un „no brand”?

Reveniti maine pentru partea a doua: alte intrebari, raspunsuri si solutii…

Fotografii: pinterest.com

Inscrie-te la newsletterul nostru si vei fi prima care primeste idei de tinute si recomandari de shopping, afla despre concursurile cu premii si citeste articolele de pe Style Diary!

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

Comentarii despre acest post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.