Louis Vuitton Monogram Multicolore

louisvuittonmurakamimulticolormonogramspeedy30.jpgDupa prezentarea colectiei pentru primavara/ vara 2003 in care au aparut gentile cu desenele lui Murakami, magazinele Louis Vuitton au fost asaltate de cliente innebunite. Primele genti produse nici macar nu au ajuns in magazine – toate erau prevandute.

Exista o scoala de gandire care spune ca directorul de creatie al casei Louis Vuitton, Marc Jacobs – cel care l-a cooptat pe artistul japonez Takashi Murakami pentru proiectul cu gentile imprimate – este un fel de Dumnezeu al gentilor. Mi se permite, deci, sa spun ca atunci cand a creat geanta LV Multicolore, Dumnezeu isi luase o zi libera?  Dar cui ii pasa de ce cred eu – pentru ca, in definitiv, este una din geantile cele mai vandute din lume si, in consecinta, si cea mai copiata din lumea (ceea ce o face sa isi piarda din exclusivitate; heck, a ajuns sa fie banalizata!).

In fine, sa nu radem totusi de LOuis, fiul lui Georges Vuitton, care a create complicatul logo LV in 1896 cu intentia de a-l face greu de copiat. Ma auziti cum rad? 🙂  A esuat regeste. Vuitton este logoul cel mai copiat din lume, din intreaga istorie a modei.

In ciuda designului usor kitsch cu 33 de culori, geanta Multicolore poate fi considerata un model de bun gust comparativ cu modele ulterioare, cum este de pilda Tribute Patchwork. Aceasta din urma s-a vandut la pretul de 35,200 euro – adica mai mult decat un Mercedes C180 Coupe. De c costa atat de mult? Pentru ca era facuta din resturi de materiale (nu glumesc!) ramase din producerea altor 15 genti LV, carora li s-au adaugat cateva pene si bucatele din piele de aligator. 

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

Comentarii despre acest post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.