Sa fie confortul superlativul calitatii?
Zilele trecute, pe cand rasfoiam pagini de reviste, m-a sagetat gandul urmator: nu cumva preocuparea designerilor pentru confort a devenit cea mai buna modalitate de a-si asigura perenitatea potentialelor must-have-uri?
Sunt sigura ca ati observat urmatorul fenomen. In ultimii ani, de fiecare data cand un brand a cautat sa lanseze sau popularizeze un produs, nu a ezitat in al distribui cu generozitate editoarelor si jurnalistelor de moda, bloggeritelor si altor „influencers” ai momentului. Asa se face ca, de foarte multe ori, vedem aparand aceeasi piesa vestimentara sau accesoriu, simultan pe zeci de conturi de Instagram, bloguri si pagini de facebook. Iar recurenta vizuala ne poate face sa credem ca suntem martore la nasterea unei tendinte stilistice. Pe de alta parte, in unele cazuri constatam ca strategia nu functioneaza de fiecare data – cum ne-a dovedit cazul baschetilor Fusion Dior sau a mocasinilor imblaniti Gucci.
Extravagante si a priori dificil de purtat, cele doua modele de incaltaminte aveau putine sanse de a deveni, pur si simplu, must-have-uri. Si totusi, pentru ca au fost oferite tuturor celor care formeaza „la crème de la crème ” din sfera modei internationale, cele doua case de moda au reusit sa creeze iluzia unui succes fulgerator. Cu diferenta ca perechea Fusion n-a parut sa aiba viata lunga in picioarele fashionistelor, spre deosebire de mocasinii decupati Gucci pe care continuam sa ii vedem fotografiati si azi, la multe luni dupa supradoza de expunere online de care au beneficiat.
Pe hartie, loafer-ii decupati si imblaniti imaginati de Alessandro Michele nu par sa aiba nimic in plus fata de baschetii couture de la Dior. Chestia e ca au: e vorba de incredibila senzatie de confort, descrisa cu exaltare de cele care i-au purtat. Acolo unde baschetii si tenisii LVMH au tendinte de a rani tendonul, mocasinii italienesti „imbraca” piciorul intr-un cocon de moliciune.
Mai mult decat aspectul unei piese vestimentare sau numele brandului-creator, in ultimii ani confortul pare sa fie conditia sine qua non pentru longevitate stilistica. Prea putin mai conteaza tendinta: daca influencerii se simt bine purtand produsul (fie ca e vorba de o rochie, un pantof, o geanta), acestia vor continua sa il promoveze. O concluzie si o stare de fapt perfect asimilata de Carven, Kenzo, Burberry sau Mansur Gavriel, care au ales sa „impinga” spre public un pulover tricotat cu model pe umeri, un hanorac comod, faimosul poncho-patura multicolor si, respectiv, geanta bucket minimalista – in locul unei fuste creion stramte, a unei perechi de escarpeni sado-masochistici sau a unei minaudiere minuscule.
Altfel spus, inainte de a lansa o vasta operatie de comunicare, distributie si promovare ce vizeaza expunerea masiva a unui anume produs, sunt convinsa ca marcile ar avea enorm de castigat daca ar verifica nivelul de confort al acestuia. In plus – iar acum am senzatia ca voi scrie o blasfemie! -, imi imaginez ca un tanar designer ar trebui sa fie mai interesat sa conceapa o piesa atat de comoda si practica incat sa dea dependenta, in loc de a crea o extravaganta…
Fotografii: pinterest.com
Buna Irina,
Cautam pe site un articol mai vechi, sa-l trimit unei cunostinte si am observant ca nu merge sa treci pe alta pagina, decat cea principala. Chiar daca dai click pe pagina 2, 3 sau altele mai vechi, nu le incarca si ramani tot pe prima pagina. Cred ca iti este utila infotmatia.
Toate cele bune!
Natalia
Natalia, multumesc pentru vigilenta si atentionare! Nu observasem, dar se va remedia rapid, e o problema tehnica a wordpressului 🙂