Moda la chioscul de ziare

Se vede ca a venit vara in Romania – reluari nesfarsite ale unor emisiuni (proaste, execrabile!) de acum 5-6 ani la TV, asfaltul fierbinte in care ni se proptesc tocurile, barbatii care si-au scos sandalele si bermudele (prea lungi!) la defilare, iar cel mai apropiat chiosc de ziare e transformat intr-un mini-mall.

Slapi, kaftane, palarii de soare, ochelari de soare, cosmetice cu sau fara SPF – toate sunt acolo, etalate cu o totala lipsa de eleganta si impachetate in foi de plastic fosnitoare, atasate de copertile aproape tuturor revistelor pentru femei din luna asta. Aproape ca nu mai e nevoie sa iti faci cumparaturi pentru vacanta de vara, iti cumperi lucrurile necesare in drum spre aeroport o data cu ce vrei sa citesti in avion, respectiv: Unica, InStyle, Femeia, The One, Prevention sau Marie Claire.

In iulie, revistele ajung sa fie un fel de Happy Meal al publicisticii pentu femei si, in mare, arata la fel de „stilat”. Pe de alta parte, cui ii pasa? Cu exceptia catorva dintre noi, putine femei sunt dispuse sa cheltuie o avere pe o tunica kaftan, tinand cont de faptul ca o vor purta vreo 12 zile pe an. Asadar o varianta ieftina – iar cea alba, brodata, oferita de Unica se incadreaza in aceasta categorie – este perfect respectabila. Ca sa nu mai spun ca, daca te plictisesti de ea, o poti uita pe plaja, o data cu revista.

Revistele de moda si cele pentru femei sunt celebre pentru stilul eufemistic si hiperbolic cu care descriu realitatea. Verdele nu este niciodata verde, ci „smarald”, „jad”, „malachit” sau „viridian”. O geanta este intotdeauna „esentiala”. De aceea, este amuzant sa vezi cum aceste publicatii isi descriu cadourile. Agentiile care discuta cu furnizorii apoi creeaza textele pot lua, la nevoie, premii de creativitate pentru folosirea limbii romane. O simpla pereche de slapi intruchipeaza promisiunea unei veri sexy si fierbinti, asa cum tunica te invita sa te gandesti la briza racoroasa a unei seri pe faleza. Nimeni nu o sa iti spuna ca de fapt cumperi articole ieftine, de proasta calitate, fabricate in vreun satuc uitat din China, iar caracterul lor „exclusiv” este conferit mai curand de lipsa de interes a vreunui magazin in a le vinde, decat in aura lor fals-elitista.

Later edit: am corectat articolul, enumerasem din greseala „lapislazuli” ca referinta pentru nuante de verde.Ā  Scuze si merci pentru corectie

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

16 comentarii la acest post

  1. 1
    Maria says:

    Excelent šŸ™‚

  2. 2
    Irina says:

    Maria, merci šŸ˜‰

  3. 3
    dressaddict says:

    Cata dreptate ai, desi era o vreme cand la noi nu se vindeau revistele astea cu cadou la pachet si ma rugam de neamurile din Italia sa-mi trimita vreo Amica sau Gioia cu ceva in ele…Acum, problema e alta, ce faci daca vrei revista si nu vrei cadoul? Am vrut ieri sa iau In Style si fara slapi nu dadeau aia de la chiosc. Asa ca am luat Elle, n-are decat un pliculet de Vanish in ea:)

  4. 4
    Adina B says:

    Marea mea dezamagire pe aceasta tema a fost insa InStyle editia de Romania. Personal, daca doresc sa cumpar o revista si constat ca are atasate „cadouri”, renunt in acea luna. Imi satisfac insa curiozitatea de a o rasfoi, intr-o anume librarie sau la standul de presa al unui hipermarchet din Bucuresti.

  5. 5
    ilinca says:

    Cata dreptate ai !!! Ca sa nu mai vb de eventualele asemanari cu tot felul de domnisoare care de care mai „cochete” šŸ˜€

  6. 6
    Cezara says:

    Oooo, Doamne! In sfarsit a pus cineva punctul pe I. Scurt si la obiect. Bravo!

  7. 7
    nyu says:

    Lapislazuli este o piatra de culoare pur albastra, de aceea numele ei va fi folosit intotdeauna pentru a caracteriza un obiect de culoare albastra, NICIODATA verde.

  8. 8
    bluelle says:

    Foarte bine spus. Dar ce sa-i faci, e vara, lumea e in concediu si e mai usor sa vinzi cu un cadou decat sa planfici in avans perioada de concedii.
    Pacat ca majoritatea revistelor de femei nu sunt prea consistente nici in celelalte luni šŸ™

  9. 9
    bluelle says:

    ce voiam sa zic intr-un stil mai incoerent e ca vara nici prea ai ce citi in nici o revista šŸ™ si e mai usor sa vinzi in conditiile astea cand adaugi si un cadou.
    n-am o problema cu diversele cadouri ieftine din reviste ca pot sa o cumpar si fara cadou pana la urma…dar as prefera sa am ce citi vara

  10. 10
    Irina says:

    Nyu, ai perfecta dreptate si stiam ca lapuslazuli e albastra, cred ca am scris din graba si din dorinta de a adauga, pentru ritmul frazei, o a treia piatra semi-pretioasa. My bad, imi cer scuze, am sa inlocuiesc cu peridot šŸ™‚

  11. 11
    Nico says:

    Cand a aparut InStyle nu o puteai cumpara fara geanta sau ce mai dadeau ei acolo. As fi cumparat-o si fara, dar na, ce sa-i faci. De la alta revista m-am ales cu un top negru cu un fel de cap de mort verde…:)

  12. 12
    bluelle says:

    Eu am de la o revista un portfard din imitatia imitatiei de piele de sarpe roz. Top that if you can šŸ™‚

  13. 13
    mikybase012 says:

    Eu sunt fan al cadourilor de la reviste, am cateva lucruri dragute achizitionate in acest mod! Stiu ca nu au o calitate extraordinara dar unele chiar sunt foarte ok. Dar cel mai mult de la reviste imi plac mostrele din interior in special cele de fond de ten, crema, pentru ca le poti incerca pe pielea ta si poti sa vezi daca iti place cum rezista pana la sfarsitul zilei, cum le tolereaza pielea ta. In concluzie eu le consider utile chiar daca unele sunt incredibil de kitchoase.

  14. 14
    Irina says:

    Miky, mostrele sunt cu totul alta poveste šŸ™‚ In acel caz, e in interesul advertiserilor/ producatorilor sa iti ofere o mostra de calitate, pentru ca sa te incurajeze sa cumperi. Dar altfel, cu exceptia foarte putinor cazuri (de ex, eu am o geanta de umar f simpla, neagra, perfecta pentru carat reviste, dintr-un Elle de acum 8-9 ani), majoritatea produselor-cadou se rup dupa o prima utilizare.

  15. 15
    alexa says:

    in ultimul timp nu am mai cumparat reviste pentru ca m-au cam dezamagit…dar ma intrebam, daca ar fi sa recomanzi una sau mai multe reviste, care ar fi? ce revista/e crezi ca ar putea ajuta in mod real o femeie la cunoasterea trendurilor, formarea unui stil? dintre revistele/editiile romanesti, daca se poate. šŸ™‚

  16. 16
    Irina says:

    Alexa, si eu am acces la exact aceleasi publicatii romanesti ca si tine, selectia lor tine eviden de preferintele personale. Pentru materiale legate de interpretarea tendintelor, materiale despre istoria modei, marketing & moda etc, Beau Monde si Harper’s Bazaar mi se par cele mai bune. Cat despre reviste care sa te ajute sa iti formezi stilul… nu cred ca exista asa ceva, din reviste te poti inspira pentru tinute sau pentru a-ti gasi un role-model. Formarea propriului stil tine de propria dezvoltare personala, de stil de viata, personalitate, preferinte cromatice, identificarea cu o anumita persoana sau perioada din moda… E ca un puzzle šŸ™‚

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. CĆ¢mpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.