Dior Haute Couture S/S 2008

(Din lipsa de timp, nu voi putea sa postez online toate colectiile care vor fi prezentate in saptamana Haute Couture. In masura posibilitatilor, voi face comentarii, asa ca va rog, bear with me…)

Christian Dior Haute Couture S/S 2008

Ca de fiecare data, colectia HC pentru primavara/ vara 08 a lui Galliano a uimit prin dramatism si creativitate – aparent fara limite, in cazul lui. Nu mai vorbesc de culoare, structura si detalii.

„Culorile! Lejeritatea! Broderiile! O adevarata magie”, se pare ca ii declara Diane Kruger lui Suzy Menkes imediat dupa spectacol, in culise. Tot in spatele scenei, cu o ora inainte, Galliano urla instructiuni catre manechine: „Very high couture!”, „Make strong shapes!”, „Very couture-y poses!”

O colectie extraordinara, fascinanta, perfecta pentru a ilustra una din declaratiile de ieri ale lui designerului: „Haute Couture is the place for dreams.”

Inspirata de tabloul „Madame X” al lui John Singer Sargent si de picturi ale lui Klimt, Moreau si Khnopff, arhitectura volumelor din acest Maelstrom de culoare a fost o dovada a viziunii lui Galliano.  Structurile asemanatoare unor constructii origami au refuzat sa se lase coplesite de aplicatiile grele – broderii, pliseuri, trandafiri din plastic, materiale stralucitoare.  Rochiile, sacourile si fustele au erupt de culoare: nuante aprinse de rosu, violeturi si magenta, galben solar, verde. In privinta detaliilor, fiecare capodopera a fost finisata printr-o coafura foarte tapata si imense palarii-bol sau abajur, in stilul anilor ’60. Manechinele au fost catarate, ca si anul trecut, pe platforme incredibil de inalte, dar deja tipice nebuniei lui Galliano.  Totul la superlativ, totul exagerat, cu un rezultat final splendid.

Stiti ca se spune ca prima impresie este cea care conteaza. Ei bine, la Dior ultima impresie – sau ceea ce audienta a vazut pe spatele celor 40 de creatii prezentate luni – a fost fara indoiala la fel de importanta.  Inspirate de flacoane de parfum de la sfarsitul secolului 19 -inceputul secolului 20, liniile sculptate ale cusaturilor, broderiile si aplicatiile au fost un omagiu adus frumusetii, meticulozitatii si detaliului.

„Madame X” este portretul domnisoarei Virginie Amelie Avegno Gautreau si care, la vremea cand a fost expus, a fost considerat scandalos. Motivul: una din bretelele rochiei cazuse de pe umar, dezvelind astfel mai mult decat se cuvenea.  Sugestia de seductie este ceea ce l-a intrigat pe Galliano, care a declarat intr-un interviu ca Sargent „a refuzat sa picteze breteaua pe umar, iar tabloul a fost inapoiat la Metropolitan Museum din New York unde cineva a adaugat breteaua lipsa.”

Femeia lui Galliano – completata de niste coafuri excentrice, decupate parca din Vogue-urile Dianei Vreeland din anii ’60 –  se transforma intr-o Gorgona sau un Sfinx: parte om, parte leu sau ghepard, parte dragon. Mai putin Madame X, mai mult creatura fantastica din pictura simbolista si pre-rafaelita, la fel de mult variatiuni exagerate ale siluetelor anilor ’60. De altfel, creatiile din acest an par sa arate mai bine intr-un muzeu, in spatele unui geam de sticla, decat pe silueta unei femei in carne si oase.

Christian Dior Haute Couture S/S 2008

Christian Dior Haute Couture S/S 2008

Christian Dior Haute Couture S/S 2008

Christian Dior Haute Couture S/S 2008

Christian Dior Haute Couture S/S 2008

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

Comentarii despre acest post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.