Poti sa pronunti Yousefzada?

Pronuntia majoritatii numelor de designeri italieni ar trebui sa fie floare la ureche pentru noi, pentru ca fonetica este identica cu scrierea: Bulgari, Ungaro, Versace, Valentino, Marni, Armani, Prada. Dar ce faci cu Zegna sau Scognamiglio? In primul caz, grupul de litere gn devine un n moale, iar pentru cel de-al doilea nume ultimul g dispare complet din pronuntie.

Din Spania vine aparent complicatul Loewe, care, culmea, se pronunta exact asa cum se scrie Lo-e-ve.

Cateva dintre numele designerilor francezi sunt atat de cunoscute, incat nici nu ne mai punem problema pronuntiei corecte: Dior, Chanel. Insa altele trebuie pronuntate cu adevarata maiestrie: Jean Paul Gaultier (Zhan Pol Go-ti-e), Lanvin (Lon-vahn) sau Nicolas Ghesquiere (Ni-co-la Ghes-chi-er).

Pana si unele nume americane pot ridica dificultati. Anul trecut, fashionistele care faceau cumparaturi in Target nu se prea puteau lauda cu achizitiile lor pentru ca nu stiau cum ar trebui pronuntat numele casei de moda Proenza Schouler. Va spun eu: Pro-en-za Scu-ler.

Nu conteaza ca pronuntia ta va parea pretentioasa. Ideea e sa pronunti corect numele caselor de moda si ale designerilor. Cu cat mai lungi si complicate numele, cu atat mai delicioase vor parea sunetele rostogolite pe limba. Personal, imi place cum suna Vacheron Constantin sau Osman Yousefzada, Ann Demeulemeester, Behnaz Sarafpour, Veronique Branquinho, Yigal Azrouel. Inca ma mai chinui cu Karen Monkklijnstra si Krystof Strozyna.

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

Comentarii despre acest post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.