Michael Kors: noul sic american

Michael KorsDesignerul
Daca vreodata i-a fost sortit unui designer sa isi gaseasca drumul in moda, este vorba cu certitudine de Michael Kors.

Nascut in 1959 in Long Island, intr-o familie relativ bogata, designerul vorbeste astfel despre copilaria sa: „Am fost singurul copil, crescut de un bunic si o bunica care iubeau moda, dar si de o mama care avea un stil unic – familia mea a fost cea care m-a indrumat spre moda.”

Si bine au facut, pentru ca altfel modei americane i-ar fi lipsit unul dintre cei mai talentati si mai adorabili designeri – un barbat pe care admiratorii sai il iubesc atat pentru simtul deosebit al umorului si pentru auto-ironie, cat si pentru creatiile splendide si, in acelasi timp, deosebit de purtabile.

Stanga: Michael Kors primavara-vara 2004; dreapta: toamna-iarna 2004

Stanga: primavara-vara 2004, dreapta: toamna-iarna 2004

Kors avea numai 14 ani cand a decis ca „moda si cumparaturile sunt pasiunile” lui.  Cariera si-a inceput-o la 19 ani, cand s-a apucat sa schiteze modele pentru renumitul boutique Lothar din New York City si sa studieze moda la Fashion Institute of Technology. In 1981, lanseaza marca Michael Kors, intr-o perioada in care magazinele universale – cruciale pentru vanzarile caselor de moda – pierdeau din puterea pe care o reprezentau pe piata de retail vestimentara. In plus, clasicismul lui Kors a fost initial vazut ca fiind depasit, intr-o industrie condusa de tendinte.

Stanga: primavara-vara 2007; dreapta: toamna-iarna 2007

De atunci insa, afacerea lui s-a dezvoltat, Kors gasindu-si timp chiar si pentru 13 colectii ale casei de moda pariziene Celine (intre 1998-2004).  De fapt, pe perioada cat a lucrat pentru Celine, Kors a reusit sa repuna casa de moda pe picioare prin colectii pret-a-porter primite foarte bine de critici si public, dar si prin crearea unor accesorii extrem de bine vandute.

Stanga: primavara-vara 2008, dreapta: toamna-iarna 2008

Continuarea pe fashionandbeauty.ro

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare
Yves Saint Laurent: filmul

Comentarii despre acest post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.